חדשות בארץ

נתניהו עונה לגנץ: "יש סוגיות רציניות שלא יחכו לאחר הקורונה"

בפתח פגישתו עם השליח האמריקני לענייני איראן, בריאן הוק, שיגר ראש הממשלה נתניהו עקיצה לעבר שר הביטחון גנץ, שאמר כי "מה שאינו קשור במאבק בקורונה יחכה לימים שאחרי הוירוס". השר צחי הנגבי: "האמירה של גנץ תמוהה מאוד"

נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:17)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שלישי) להתבטאותו של שר הביטחון בני גנץ, שאמר אתמול כי "מה שאינו קשור במאבק בקורונה יחכה לימים שאחרי הוירוס". בפתח פגישתו עם השליח האמריקני לענייני איראן, בריאק הוק, אמר נתניהו בעוקצנות: "יש לנו סוגיות רציניות לדון בהן. הן כל כך רציניות, שהן אפילו לא יכולות לחכות עד חלוף הקורונה".

"אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית, אבל היא לא עושה זאת", אמר נתניהו. "היא מוליכה שולל את הקהילה הבין-לאומית, היא משקרת כל הזמן, היא משקרת לגבי הבטחות ומחויבויות משמעותיות שהיא נטלה על עצמה מול הקהילה הבין-לאומית, היא ממשיכה בתוכניתה החשאית לפתח נשק גרעיני, והיא ממשיכה בתוכניתה החשאית לפתח את האמצעים לשיגור נשק גרעיני".

נתניהו הוסיף, כי "איראן מונעת מפקחי סבא"א (הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית) גישה לאתרים חשובים, שאת חלקם אנחנו חשפנו באמצעות הפעילות שלנו. היא ממשיכה בתוקפנותה המשתוללת ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו. היא מחמשת, מאמנת, מממנת ושולחת טרוריסטים. איראן עושה את כל זה, ורוב הקהילה הבין-לאומית לא עושה דבר כדי לטפל בזה. גרוע מכך, מדינות רבות שותפות לתוקפנות הזאת".

נתניהו והוק (צילום: חיים צח, לע''מ)נתניהו והוק (צילום: חיים צח, לע''מ)

בהמשך דבריו הביע ראש הממשלה הערכה לצעדים בהם נקט ממשל טראמפ נגד משטר האייתוללות: "איראן ניסתה להרתיע את ארצות הברית מלנקוט צעדים נגד התוקפנות האיראנית. היא רצתה להפעיל מספיק לחץ כדי לגרום לארצות הברית לסגת מהמערכה של הפעלת לחץ מקסימלי. משמרות המהפכה האיראניים בהובלת הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני פתחו ב'מלחמה באמצעות שליח' נגד כוחות ארצות הברית ובנות בריתה באזור, ואני יכול לומר שהתוכנית נכשלה. היא נכשלה משום שארצות הברית סירבה להירתע, ולמעשה קיבלתם החלטה חשובה ואמיצה לחסל את סולימאני. באמצעות סילוק אותו ארכי-טרוריסט, שרטטתם קו ברור, קו החקוק במעשים ולא במילים, והמעשים האלה מהדהדים בעוצמה כל הזמן ולכולם באזור הזה".

נתניהו הדגיש, כי "אלמלא הנחישות להפעיל כוח צבאי נגד אלה שמתכננים לתקוף אותך, הסכנה פשוט הולכת ומתעצמת. זוהי מדיניות שגם אנחנו אימצנו. אנו נחושים לחלוטין למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסביבתנו הקרובה ביותר. אנחנו נוקטים בפעולות צבאיות חזקות שוב ושוב נגד איראן ובני חסותה בסוריה ובמקומות אחרים, על פי הצורך".

"אני אומר לאייתוללות בטהראן: ישראל תמשיך לנקוט בפעולות הללו, שהן הכרחיות כדי למנוע מכם לייצר עוד חזית טרוריסטית וצבאית נגד ישראל בסוריה. אני אומר לבשאר אל-אסד: אתה מסכן את עתיד המדינה שלך והמשטר שלך. ישראל לא תאפשר לאיראן להקים נוכחות צבאית בסוריה".

ראש הממשלה הצהיר, כי בתגובה לתגובה לפרובוקציות ולהפרות של איראן, יש להפעיל נגדה את מנגנון הסנקציות האוטומטיות: "אני לא חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להמתין. אסור לנו להמתין שאיראן תתחיל את הפריצה שלה לעבר נשק גרעיני, כי כשזה יקרה, זה יהיה כבר מאוחר מדי לסנקציות. לכן העמדה שלי נותרת ברורה. אנחנו נעשה את כל הנדרש כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. אני יודע שזוהי גם עמדתכם. זה חלק מהשותפות והברית הגדולה בין שתי מדינותינו".

 

הנגבי: אמירת גנץ תמוהה

כזכור, שר הביטחון נפגש אתמול עם שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית, אבי ברקוביץ', ועם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, ודן עמם בתוכנית השלום של הממשל האמריקני ובהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. לדברי גורמים בכחול לבן, גנץ אמר בפגישה כי ה- 1 ביולי הוא "לא תאריך קדוש" בכל הנוגע להחלת הריבונות. "הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה", הוסיף. "לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד. אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה, ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא". בישיבת סיעתו חזר גנץ על הדברים, כשאמר כי יש להמתין "לימים שאחרי הוירוס" עם העיסוק בנושאים שאינם קשורים למאבק בו.

נתניהו הגיב כבר אתמול על דבריו של גנץ, כשהתייחס – בחלקה הסגור של ישיבת סיעת הליכוד – לסוגיית הריבונות. "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקני שנמצא פה בישראל", אמר. "אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן".

‏השר צחי הנגבי אמר הבוקר, כי אמירתו של גנץ "תמוהה מאוד". בריאיון לכאן ב' הוסיף הנגבי: "99% ממה שאנחנו עושים ביום יום לא קשור לקורונה. אני מקווה שגנץ עצמו, כשר ביטחון, עוסק בנושאים שאינם קשורים לקורונה". הוא ציין כי בהתאם להסכם הקואליציוני, לכחול לבן אין זכות וטו בנוגע לסוגיית הריבונות, וכי זו תלויה בהסכמת ממשל טראמפ: "אנחנו כרגע בערפל, כי לא ידוע מה ההסכמות שתושגנה עם הממשל האמריקני. אני מעריך, שההחלטה תאפשר לישראל להחיל ריבונות. באיזה היקף – אף אחד מאיתנו אינו יודע".

תגיות:בני גנץריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה