חדשות בארץ

דרמה: הפעוט ואחיו עלו לרכבת – האם נשארה מאחור

האם וילדיה היו בדרכם לחגיגת יום הולדת ברמלה, אולם הפעוט בן השנתיים ואחיו בן ה- 13 הותירו את אמם מאחור כשעלו בטעות לרכבת לא נכונה. עובדי הרכבת פעלו במהירות לאיתורם ולהשבתם לחיק האם חסרת האונים

  • ח' תמוז התש"פ
אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

פעוט בן שנתיים ואחיו בן ה-13 עלו בטעות לרכבת לא נכונה, והופרדו מאמם שנותרה על הרציף. עובדי הרכבת פעלו במהירות כדי לאחד בין בני המשפחה.

האירוע החריג התרחש שלשום (ראשון), כאשר מני נתני, מנהל משמרת בתחנת תל אביב סבידור מרכז, הבחין בנוסעת נסערת על הרציף. לאחר תשאול קצר הבין נתני, כי ילדיה של הנוסעת – פעוט בן שנתיים וילד בן 13 – עלו בטעות לרכבת, שהחלה בנסיעה לכיוון באר שבע, בעוד היא נשארה על הרציף עם אחותם.

נתני יצר קשר מיידי באמצעות תדר החירום עם מרכז השליטה הרכבתי הארצי, והודיע לכלל צוותי הרכבת באיזור על האירוע. מוקד הביטחון ברכבת החל בסריקה של רציפי התחנות.

במקביל, החל פקח הרכבת רועי עמר בסריקה נרחבת ברכבת הנוסעת. הוא איתר את שני הילדים המפוחדים, הרגיע אותם, דיווח בקשר על מציאתם וליווה אותם באופן צמוד עד לירידתם בתחנת חולון. משם לוו השניים על ידי מאבטח התחנה, עד להגעתה של האם יחד עם ראש משמרת הביטחון, אייטגב אנדעלמאו.

"הייתי בחרדה עצומה וחסרת אונים, וכבר דמיינתי את הילדים מגיעים לבאר שבע ונאבדים לנצח", תיארה בתאל מזרחי, אמם של הילדים, את תחושותיה. "היינו בדרך לחגיגת יום הולדת ברמלה, ולמרות מה שקרה לא ויתרנו והגענו לחגיגה. תודה לצוותי הרכבת על מסירותם".

"מיד כשהבנתי מה קרה נזכרתי בילדתי בת ה-3, והיה חשוב לי כל הזמן להרגיע את האם ולעדכן אותה שהאירוע בשליטה", סיפר נתני, מנהל המשמרת בתחנת סבידור. "הדגשתי בפניה כי הילדים נמצאו, ואנחנו שומרים עליהם עד שישובו לחיקה".

הפקח רועי עמר הוסיף: "מיהרתי לאתר את הילדים האבודים על הרכבת ולהרגיע את הגדול מביניהם, שהיה מבוהל. זה חלק מהתפקיד שלי כמנהל הנסיעה ברכבת, ואני שמח שיכולתי לסייע ושהכל הסתיים בשלום".

אייטגב אנדעלמאו, ראש משמרת האבטחה שליווה את מזרחי, ציין: "עכשיו, כשנכנסים לחופש הגדול, אני מדגיש בפני ההורים את החשיבות שבהשגחה תמידית על הילדים ברציפי הרכבת. היה חשוב לי ללוות באופן אישי את האם עד למפגש עם ילדיה, כדי שתדע שאנחנו כאן למענה".

תגיות:רכבת ישראליום הולדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה