חדשות בארץ

הותר לפרסום: כך פועל חיזבאללה לגייס אזרחים ישראלים למטרות ריגול

חקירתן של שתי אזרחיות ישראליות, תושבות מג'ד אל-כרום, חשפה כיצד ארגון הטרור הלבנוני פועל לגייס אזרחים ישראלים לפעילות עבורו. המגייסים – ביירות חמוד, אזרחית ישראלית שעברה להתגורר בלבנון ועובדת בעיתון "אל-אח'באר", ובעלה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שיחת רכז שב"כ עם בלאל ביאזרי (קרדיט: תקשורת שב"כ)

שב"כ התיר בצהריים (שלישי) לפרסום, כי נחשפה התארגנות של חיזבאללה בלבנון לגיוס אזרחים ישראלים לשורותיו. בתחילת החודש נעצרו לחקירה שתי ערביות ישראליות, תושבות מג'ד אל-כרום שבגליל. החקירה חשפה כיצד פועל ארגון הטרור הלבנוני לגייס ערבים ישראלים למטרות ריגול, וכן את זהותם של המגייסים הפועלים מטעמו.

מחקירה עלה, כי ביירות חמוד, אזרחית ישראלית המתגוררת כיום בלבנון יחד עם בעלה, בלאל ביאזרי, ניסתה לגייס את שתי הישראליות לפעילות עבור חיזבאללה. חמוד, שהתגוררה בעבר במג'ד אל-כרום, עובדת בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה. לצד עבודתה כעיתונאית, היא ובעלה מופעלים על ידי חיזבאללה כמגייסים.

בשב"כ ציינו, כי במהלך שנת 2013 נחקרה חמוד על ידי כוחות הביטחון, בחשד כי יצרה קשר עם פעילי חיזבאללה אותם פגשה בכנסים שהתקיימו במרוקו ב- 2008 ובתוניסיה ב- 2012. לאחר חקירתה, היא עזבה את ישראל ועברה להתגורר בלבנון, שם נישאה, כאמור, לביאזרי.

בעקבות קשריה של חמוד עם שתי האזרחיות הישראליות, ולאחר מפגש משותף שקיימו שלושתן בטורקיה במהלך דצמבר 2019, נחקרו השתיים על ידי שב"כ בחשד כי במהלך הביקור ניסו חמוד ובעלה לגייסן לשורות חיזבאללה.

על פי הודעת שב"כ, "במסגרת החקירה אומת הקשר של השתיים לחמוד, וכן התקבל מידע על המפגש שקיימו בטורקיה ועל האופן בו פועל חיזבאללה באמצעות חמוד ובעלה על מנת לגייס ישראלים נוספים לפעילות עבור חיזבאללה". בתום חקירתן, שוחררו שתי החשודות בתנאים מגבילים.

כחלק מפעולות הסיכול, יצר רכז שב"כ קשר עם ביאזרי. הוא הזהיר אותו, כי למרות הכיסוי העיתונאי של אשתו, בישראל מודעים לכך שהיא ואשתו משמשים כמגייסים עבור חיזבאללה, וכי עליהם לחדול מניסיונות גיוס של אזרחים ישראלים.

משב"כ נמסר, כי הוא "ימשיך לפעול בנחישות לניטור וסיכול כל פעילות טרור או ריגול מצד ארגון חיזבאללה, וכן מדגיש את החומרה הרבה המיוחסת לניצול האזרחות הישראלית לטובת סיוע בפעילות טרור וריגול".

תגיות:שב"כחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה