חדשות כלכלה

דרעי החליט: 200 מיליון שקל לרשויות ערביות וחרדיות שנפגעו במשבר

במשרד הפנים פירטו את חלוקת התקציב, שכוללת העברה של כ-2.8 מליון שקל לעיריות בני ברק ומודיעין עילית, כ-2.5 מיליון שקל לאום אל-פחם ולטייבה וכ-2.2 מיליון שקל לרכסים, בית אל, כפר מנדא, אבו סנאן, ערערה שבנגב, אופקים, מג'אר, דיר חנא ודיר אל אסד. דרעי: הקלנו על בעלי העסקים עם תשלומי הארנונה ועתה עם העברת התקציבים לרשויות

דרעי בכנסת, בפברואר (צילום: פלאש 90)דרעי בכנסת, בפברואר (צילום: פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הודיע היום (שלישי) על מענק סיוע בסך 200 מיליון שקל לרשויות מקומיות מוחלשות בדירוג סוציו אקונומי 1 עד 3. במשרד הפנים אמרו כי כ-79% מהמענק יועבר לרשויות ערביות, דרוזיות וחרדיות, שתקציבן המוניציפלי נפגע בעקבות משבר הקורונה.

הסיוע התקציבי ניתן לרשויות המקומיות המוחלשות, בין היתר בשל עליה בשיעור האבטלה בקרב התושבים, ירידה בהכנסות בשורת נושאים כמו אגרות שילוט, חניה, ירידה בתשלומי הארנונה למגורים. זאת, לצד עליה בהוצאות המיוחדות אליהן נדרשו הרשויות על מנת ליישם את הנחיות משרד הבריאות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה.

מגדלי BSR שבבני ברק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)מגדלי BSR שבבני ברק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

במשרד הפנים פירטו את חלוקת התקציב, שכוללת העברה של כ-2.8 מליון שקל לעיריות בני ברק ומודיעין עילית, כ-2.5 מיליון שקל לאום אל-פחם ולטייבה וכ-2.2 מיליון שקל לרכסים, בית אל, כפר מנדא, אבו סנאן, ערערה שבנגב, אופקים, מג'אר, דיר חנא ודיר אל אסד.

דרעי מסר כי "אנו ערים למצוקות התושבים ולמצוקה התזרימית של הרשויות המקומיות כתוצאה ממשבר הקורונה ועושים כל מאמץ לסייע להם. הקלנו על בעלי העסקים עם תשלומי הארנונה ועתה עם העברת התקציבים לרשויות, נאפשר להן להמשיך ולתת שירות טוב יותר לתושבים".

באמצע אפריל, בשיאו של הסגר שהוטל על ערי ישראל, חתם דרעי על תקנות שהבטיחו לעסקים בתחומים רבים במשק – בהם, משרדים, בתי מלון, בתי מלאכה, מסעדות, מסחר ועוד – פטור של שלושה חודשים מתשלום הארנונה, שניתן באופן מיידי עבור מרץ, אפריל ומאי. מנתוני משרד הפנים עולה שכ–2.8 מיליארד שקל הוקצו לטובת הפטור, מתוכם 2.3 מיליארד שקל הועברו בפועל ממשרד הפנים. הרשויות המקומיות היציבות והשלטון המקומי השתתפו בסכום של 140 מיליון שקל, וכ-150 מיליון שקל נקלח מתקציב קרן הניקיון.

מנתוני שפרסם המשרד עולה כי תל אביב קיבלה את התמיכה הגבוהה ביותר, בשל היותה מרכז הסחר והנדל"ן העסקי של ישראל, שזיכה אותה במענק של 415 מיליון שקל כפיצוי עבור ויתורה על שליש מתשלומי הארנונה השנתיים במרבית העסקים בתחום המסחר והמשרדים.

תגיות:אריה דרעיקורונהבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה