חדשות בריאות

469 נדבקים חדשים; האיחוד סגר את הגבולות לישראל וארה"ב

מפילוח הנתונים עולה כי מוקדי ההתפרצות העיקריים בשבוע האחרון הם ירושלים (180 חולים), אשדוד (150 חולים) ובני ברק (135 חולים). אחריהן ניצבת תל אביב עם 96 מקרים מאומתים

נתב"ג, באפריל (צילום: פלאש 90)נתב"ג, באפריל (צילום: פלאש 90)
אא

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (שלישי) עולה כי מאז אמש אובחנו בישראל 469 חולי קורונה חדשים. מספר הנשאים הפעילים משתווה לזה שהיה לפני חודשיים והוא עומד על 7,403. מתחילת השבוע אובחנו 1,570 מקרי הידבקות. אתמול בוצעו 19,922 בדיקות.

מפילוח הנתונים עולה כי מוקדי ההתפרצות העיקריים בשבוע האחרון הם ירושלים (180 חולים), אשדוד (150 חולים) ובני ברק (135 חולים). אחריהן ניצבת תל אביב עם 96 מקרים מאומתים. זינוק נוסף נרשם בדימונה, שם אובחנו 55 חולים חדשים. בשבוע האחרון רשמו ערים נוספות זינוק: בבת ים אובחנו 43 נדבקים, בביתר עילית 40, בפתח תקווה ובראשון לציון 38, בבית שמש 36, בטבריה 34, ברהט 31, בחולון 28 ובבאר שבע 27. 

האיחוד האירופי פרסם היום את רשימת המדינות הנחשבות ל"בטוחות" לנגיף הקורונה, שאזרחיהן יוכלו לעבור בגבולות אירופה החל ממחר. רשימת המדינות כוללת את אלג'יר, אוסטרליה, קנדה, גאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, תוניסיה, אורוגוואי וסין. לעת עתה, ישראל וארצות הברית - בחוץ.

אזרחי ישראל וארצות הברית, כמו גם אזרחי ברזיל, רוסיה וטורקיה, יידרשו להמתין שבועיים, ורק לאחר מכן תיבחן הרשימה מחדש בהתאם לקצב ההתפשטות בכל מדינה. כמו כן, סין אושרה באופן זמני, ובתנאי שהרשויות הסיניות יאפשרו גם הן את כניסת אזרחי האיחוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים לעלייה בהיקף התחלואה. "קיימתי התייעצויות עם שר הבריאות וראש המל"ל, משום שאנחנו בתהליך של התפשטות של המגפה", אמר נתניהו בטקס חילופי מנכ"ל משרד החוץ. "אנחנו רואים את זה בעולם. באוסטרליה סגרו 35 מחוזות, בדרום קוריאה ובארצות אחרות הם פועלים מהר מאוד באמצעים שונים נגד ההתפרצות הזאת. המחלה הולכת וגואה ברחבי העולם, לצערי גם בישראל".

נתניהו הבהיר כי "אנחנו נדרשים לפעולות, מצד אחד לעצור את ההתפשטות הזאת ומצד שני לאפשר פעילות כלכלית שאני דן עליה עם שר האוצר, גם כן, כמה פעמים ביום. אנחנו נמשיך לעשות את שתי הפעולות הללו במקביל למטלות של מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. אנחנו לא נחים לרגע".

תגיות:קורונהמשרד הבריאותהאיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה