חדשות בארץ

אשכנזי: "פרשת הצוללות חמורה"; רגב: "לחקור מחדש את פרשת הרפז"

שר החוץ גבי אשכנזי הגדיר את פרשת הצולות כפרשה חמורה, והביע את ביטחונו כי במידת הצורך המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה יפתחו בחקירה נוספת שלה. שרת התחבורה מירי רגב לאשכנזי: "שהחמאה על ראשך לא תימס"

אשכנזי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אשכנזי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נמשכים העימותים בין שרי הליכוד וכחול לבן. שר החוץ גבי אשכנזי אמר הבוקר (חמישי) כי פרשת הצוללות היא פרשה "חמורה", והביע את ביטחונו כי במידת הצורך המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה יפתחו בחקירה נוספת שלה. שרת התחבורה מירי רגב הגיבה כי "הגיע הזמן לפתוח ולחקור מחדש" את פרשת הרפז.

בריאיון לגלי צה"ל, נשאל אשכנזי בנוגע להבטחת הבחירות של מפלגתו לתבוע חקירה בפרשת הצוללות – הבטחה שנגנזה לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד. "זו פרשה חמורה. היא נחקרה, אולי נחקרה בחלקה. יש כתבי אישום. אם צריך חקירה נוספת, יש עצמאות גם ליועץ המשפטי וגם למשטרה, הם לא צריכים אישור מאף אחד. אני סומך עליהם, שאם מונחים בפניהם חומרים שמצריכים חקירה – הם אכן יעשו זאת".

בפוסט תגובה בעמוד הפייסבוק שלה, פנתה רגב לאשכנזי: "גבי, אתה בטוח? נראה שאתה מדבר מספסלי האופוזיציה. אם בחקירות עסקינן, אינך חושב שהגיע הזמן לפתוח ולחקור מחדש את פרשת הרפז, פרשה שמוכרת לך ולמנדלבליט היטב. להוציא את ההקלטות מהמחשכים? האמת בסוף תצא לאור, ויפה שעה אחת קודם. האמת שחם בחוץ, חם. שהחמאה על ראשך לא תימס".

אשכנזי עצמו התייחס בריאיון לנושא: "הפרשה הזו נטחנה עד דק, נבדקה ונחקרה בשלוש חקירות של מבקר המדינה והסתיימה כמו שהסתיימה – בלא כלום. אין לי שום ספק בכך שזו הייתה התוצאה, ובמובן הזה הפרשה הזו מאחוריי. מי שרוצה לעסוק בה – שיעסוק. אני לא מכיר איש ציבור שבדקו ועברו על כל כך הרבה הקלטות, על כל חייו, וזה נגמר כמו שזה נגמר. לכן אני לא עוסק בזה".

בנוגע לדרישה לחשוף את ההקלטות מהשיחות שניהל לפני כעשור, בעודו רמטכ"ל, עם הפרקליט הצבאי הראשי דאז, אביחי מנדלבליט, אמר שר החוץ: "כל מה שהוא עניינו של הציבור – נפתח, נשמע ולא הוסתר. זה נבחן בארבע ערכאות שונות, ובית המשפט קבע שהעניין הציבורי מוצה, וגם לרמטכ"ל יש זכות לפרטיות".

אשכנזי דחה את הביקורת באופוזיציה על התנהלותה של כחול לבן במסגרת ממשלת האחדות: "אנחנו חיים בתוך ממשלת הסכמות, אנחנו פועלים בתוך המסגרת הזו. אני לא מתרגש מציוצים מצד האופוזיציה. שלוש מערכות בחירות ניסינו לקבל מנדט מהציבור ולהקים ממשלה שלנו – ולא קיבלנו. ההחלטה הייתה מאוד פשוטה: או שהולכים לבחירות רביעיות – או שמקימים ממשלה. עשינו מה שטוב למדינה. לקחנו אחריות, ושילמנו על זה מחיר כבד, פוליטי ואישי".

"אני מרגיש שעשיתי את הדבר הנכון. כל יום שאני נמצא בממשלה – אני מרגיש שאני משפיע, עם יד על ההגה. אני שלם עם ההחלטה הזו", סיכם שר החוץ.

תגיות:מירי רגבגבי אשכנזיפרשת הצוללותפרשת הרפז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה