חדשות בריאות

נתון שיא: 773 נדבקים חדשים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות, 56 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 24 מונשמים. מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מעריך, כי מספר החולים החדשים בכל יום צפוי להכפיל את עצמו בתוך שבועיים ולהגיע לכ- 1,000, ביניהם עשרות חולים קשים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:03)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 773 חולי קורונה חדשים – נתון שיא במספר הנדבקים החדשים ליממה מאז פרוץ המגפה. במהלך היממה שחלפה, בוצעו 20,018 בדיקות לאבחון קורונה.

מספר החולים הפעילים, נכון להבוקר, עומד על 7,838, מתוכם 234 מאושפזים. מצבם של 56 חולים מוגדר קשה, ביניהם 24 חולים המחוברים למכונות הנשמה. 59 חולים נמצאים במצב בינוני. מאז תחילת המגפה, אותרו בארץ 25,547 נדבקים, מתוכם החלימו 17,389. מספר הקורבנות שגבה הנגיף נותר יציב על 320.

על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, קצב הגידול היומי בתחלואה עומד על 9%. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך שמונה ימים. מוקדי התחלואה ה'אדומים' ביממה האחרונה ממשיכים להיות בבת ים, אשדוד, טבריה, אלעד וערערה שבנגב. מוקדים פעילים נוספים נמצאים בכפר קאסם, בני ברק, ביתר עילית, דימונה וירושלים.

דוח נוסף, שפורסם אתמול על ידי מרכז המידע, טוען כי קצב העלייה של מספר החולים החדשים, המתון ביחס לגל הקורונה הראשון, והעובדה שאין עדיין עלייה משמעותית במספר הכולל של חולים קשים, מונשמים ומתים, יוצרים "אשליית ביטחון כלפי העתיד הקרוב שלפיה, לכאורה, מצבנו לא רע". אלא שנתוני התחלואה המצטברים מלמדים כי "במהלך מעט יותר מחודש, עלה מספר החולים החדשים היומי מכ- 20 ליום לכ- 500 ליום (גדל פי 25)". בנוסף, בחודש יוני אובחנו יותר מ- 90 חולים חדשים שמצבם מוגדר קשה – "מגמת עלייה ניכרת וברורה" במדד זה ביחס לחודש מאי, ולראשונה מאז דעיכת גל התחלואה במרץ-אפריל.

מנתונים אלו ואחרים, מעריך המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, כי ללא נקיטת פעולות לבלימת קצב התפשטות התחלואה, מספר החולים החדשים בכל יום, העומד כיום על כ- 500 בממוצע, יזנק בתוך שבועיים לסביבות ה- 1,000. עוד נכתב, כי "מספר החולים החדשים היומי במצב קשה יעלה למספר עשרות (כיום כ- 5), ומספר המתים יעלה בהתאם. לצד זה, המספר המצטבר של החולים המאושפזים ואלו שבמצב קשה ילך ויגדל, שכן מהלך ההתאוששות אורך שבועות".

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה