חדשות בארץ

תקיפות צה"ל בסוריה: רוסיה, איראן וטורקיה בהודעת גינוי משותפת נגד ישראל

שלושת המנהיגים אמרו כי הם "מדגישים מחדש" את הצורך לכבד החלטות שהתקבלו על ידי הקהילה הבינלאומית, כולל החלטות האו"ם השוללות את כיבוש הגולן הסורי. בהצהרה נאמר עוד כי המנהיגים "שוללים כל ניסיונות ליצור מציאות חדשה בשטח הסורי תחת כסות של לוחמה בטרור", וכי הם יעמדו נגד כל "חתירה תחת הריבונות הסורית או איום על ביטחון שכנותיה"

רוחאני ופטין (צילום: שארטסטוק)רוחאני ופטין (צילום: שארטסטוק)
אא

מנהיגי רוסיה, איראן וטורקיה גינו היום (רביעי) את ישראל, ברקע תקיפות אוויריות בסוריה שמיוחסות לישראל. בהודעה משותפת שמסרו בתום ועידה מקוונת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא איראן חסן רוחאני והנשיא הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן, נאמר כי "תקיפות הצבא הישראלי בסוריה גורמות לאי יציבות ומפרות את הריבונות הסורית, כמו גם את השלמות הטריטוריאלית של דמשק".

ביום ראשון דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי ישראל תקפה פעמיים ביממה שקדמה לו באזור אלבוכמאל שבסוריה, ליד הגבול עם עיראק. בדיווח צוין כי בשתי התקיפות נהרגו לפחות 15 אנשי מיליציות פרו-איראניות. התקיפות התרחשו בשבת בערב ובראשון לפנות בוקר ופגעו בעמדות של המיליציות מזרחית לדיר א-זור.

שלושת המנהיגים אמרו כי הם "מדגישים מחדש" את הצורך לכבד החלטות שהתקבלו על ידי הקהילה הבינלאומית, כולל החלטות האו"ם השוללות את כיבוש הגולן הסורי. בהודעתם גם ניתנה התייחסות להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בגולן כטריטוריה ישראלית, המהווה "הפרה חמורה של החוק הבינלאומי ואיום על היציבות והביטחון באזור".

הפגישה בין שלושת המנהיגים היא המשך לדיונים שהחלו בפסגה המשותפת שערכו בבירת טורקיה בספטמבר. בהצהרה נאמר עוד כי המנהיגים "שוללים כל ניסיונות ליצור מציאות חדשה בשטח הסורי תחת כסות של לוחמה בטרור", וכי הם יעמדו נגד כל "חתירה תחת הריבונות הסורית או איום על ביטחון שכנותיה".

לפני כשלושה שבועות דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי כלי טיס בלתי מאוישים השמידו בסיס של מיליציות פרו-איראניות במזרח סוריה, במחוז דיר א-זור. לפי הדיווח, שלא כלל את זהות האחראים לפעולה, המתקפה לוותה בירי שמונה טילים, שהביאו למותם של 12 מאנשי המיליציות, לוחמים שיעים מעיראק ומאפגניסטאן. עוד דווח כי נגרם נזק למחסני תחמושת ולכלי רכב במקום.

תגיות:רוסיהאיראןטורקיהישראלסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה