חדשות בארץ

בדיקה חשאית בפרקליטות: מי מחק חומרים סודיים מתיקי נתניהו?

לפי שעה לא ברור אילו חומרים כללה אותה תיקייה מתיקי נתניהו שנמחקה, אולם בדיווח צוין כי מדובר בחומרים שהיו ידועים לבכירים בודדים בפרקליטות. מקורביו של ראש הממשלה מסרו כי "אם אכן הייתה פריצה למחשבי הפרקליטות, נדרוש לפתוח בחקירה מיידית כדי לדעת מי פרץ. נשמע הגיוני יותר שמישהו בפרקליטות מבצע מקצה שיפורים ו'שיפוצים' לחומר החקירה"

נתניהו בעת פתיחת משפטו, במאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בעת פתיחת משפטו, במאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תיקייה ובה מידע רגיש וחסוי מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמחקה ממחשב בפרקליטות המדינה – כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. לפי הדיווח, בפרקליטות פתחו בבדיקה חשאית לאיתור הגורם שאחראי לחדירה. לפי שעה לא ברור אילו חומרים כללה אותה תיקייה, אולם בדיווח צוין כי מדובר בחומרים שהיו ידועים לבכירים בודדים בפרקליטות.  

עוד דווח כי במסגרת הבדיקה נודע כי ל"גורמים שונים" שלא היו בעלי הרשאה לתיקייה – קיבלו גישה אליהם, ללא שברור מי העניק להם אותה. לא ידוע האם החומרים נמחקו בזדון או בשגגה. בדיווח הוערך כי התיקייה שוחזרה.

מהפרקליטות מסרו בתגובה לידיעה כי "איננו מתייחסים לבדיקות פנימיות ובאין בכך כדי להכחיש או לאשר את הנטען".

מקורביו של ראש הממשלה מסרו כי "אם אכן הייתה פריצה למחשבי הפרקליטות, נדרוש לפתוח בחקירה מיידית כדי לדעת מי פרץ. נשמע הגיוני יותר שמישהו בפרקליטות מבצע מקצה שיפורים ו'שיפוצים' לחומר החקירה לפני שפרקליטי ראש הממשלה יבקשו לקבלם. זה יהיה המשך טבעי לסחיטה באיומים של עדים ולאמצעים פליליים אחרים שנעשו בחקירות נתניהו. אם כך הדבר, זו תהיה הפעם ראשונה בהיסטוריה שתיק שנתפר, נפרם, ונתפר מחדש עוד לפני המשפט".

אתמול האשים נתניהו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ב"הפיכה שלטונית", לאחר שהתנגד למימון הגנתו המשפטית בידי מקורבו ספנסר פרטרידג'. "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה", כתב נתניהו ברשתות החברתיות, "באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו".

תגיות:תיקי נתניהופרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה