חדשות יהדות

הרב בעדני בכה בכנס החירום: "ללא מסכה? מי יכול להתיר דבר כזה? זה דיני נפשות"

אסיפת חירום מיוחדת של רבנים ועסקנים חשובים נערכה אתמול (ד') בערב, על מנת לדון על חומרת המצב ולתקן הנחיות חדשות לציבור בני התורה. באסיפה נרשם רגע מיוחד במינו שבו הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים, ריגש את הנוכחים כשפרץ בבכי ושאל: "ללא מסכה? מי יכול להתיר דבר כזה? זה דיני נפשות"

אא

לאור עליית התחלואה בבני ברק: אסיפת חירום מיוחדת של רבנים ועסקנים חשובים נערכה אתמול (ד') בערב, על מנת לדון על חומרת המצב ולתקן הנחיות חדשות לציבור בני התורה. 

האסיפה החשובה קיבלה את השם 'בנפשנו הדבר', ובמהלכה קיבלו הרבנים החלטות חדשות בקשר להגבלת מספר המתפללים בבית הכנסת. במקביל להנחיות משרד הבריאות על שמירת המרחק בין המתפללים ועל חבישת מסכה, בתי הכנסת בעיר יוגבלו להכיל בתוכם כ-40 מתפללים בלבד. 

באסיפה נרשם רגע מיוחד במינו שבו הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים, ריגש את הנוכחים כשפרץ בבכי ושאל: "ללא מסכה? מי יכול להתיר דבר כזה?". 

את הדברים אמר הרב בעדני לאחר שלדבריו, לאחרונה הגיע אליו הורה של תלמיד ישיבה שאמר כי בישיבתו של בנו נתנו את ההנחיה לשבת בשיעור ללא מסכה. "אמרתי לו באופן ברור: 'אתה חייב להוציא את בנך מהישיבה. זה זלזול בדיני נפשות ואין שום היתר לזה'. שמעתי על יהודי ירא שמיים שנטל סנדקאות ללא מסכה. מי יכול להתיר דבר כזה? מי יכול להקל בדיני נפשות? הלא דאורייתא הוא! הוא אינו חושש? אבל התורה הקדושה חוששת".

לדברים הצטרף גם הרב הגאון רבי ברוך דב דסקין, ראש ישיבת ארחות תורה, שאמר כי ההתאספות אינה אלא כדי להקים קול זעקה. "אנשים צריכים לדעת שכל מי שהולך ללא מסכה - זו אחריות על כל עולם התורה. מי יכול לקחת על כתפיו אסון כזה, שבו נגיע ח"ו למצב שנצטרך לסגור את כל מוסדות התורה ובתי הכנסיות? על זה התכנסנו היום לומר: דבר זה שייך לכל יהודי מאמין, ואיזה היתר או אמירת 'שלום עלי נפשי' שייך בזה?".

צפו כאן בתיעוד של הרה"ג בעדני בגל הראשון של הקורונה, בוכה על סגירת בית מדרשו:

תגיות:בכיקידוש השםסכנת נפשותמסכההרב שמעון בעדני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה