חדשות בארץ

מכה לנתניהו: לא יוכל לקבל מיליונים למימון משפטו ויידרש להחזיר עשרות אלפים

לפי הודעת הוועדה, ההחלטה ניתנה בעקבות חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה כל טובת הנאה שניתנת לראש ממשלה מכוח היותו עובד ציבור הינה אסורה בחוק. הוועדה קבעה כי יתר הסכום, ששימש להגנתה המשפטית של רעייתו שרה בתיק המעונות, אינו נדרש להשבה

נתניהו בפתיחת משפטו, במאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בפתיחת משפטו, במאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת ההיתרים הודיעה היום (חמישי) כי לא תדון בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל 10 מיליון שקל למימון הגנתו המשפטית מאיל ההון ספנסר פרטרידג'. בנוסף, מתוך 300 אלף דולר שקיבל נתניהו בעבר מבן דודו נתן מיליקובסקי הוא יידרש להשיב מיידית 30 אלף דולר ששימשו להגנתו המשפטית. הוועדה קבעה כי יתר הסכום, ששימש להגנתה המשפטית של רעייתו שרה בתיק המעונות, אינו נדרש להשבה, שכן היא איננה חברת ממשלה.

לפי הודעת הוועדה, ההחלטה ניתנה בעקבות חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה כל טובת הנאה שניתנת לראש ממשלה מכוח היותו עובד ציבור הינה אסורה בחוק. עם זאת, היועץ סייג את האיסור למקרים בהם מערכת היחסים בין השניים או טיב המתנה שונים מהמצב הנוכחי. לדבריו, במקרה שהובא לוועדה "לא ניתן לקבוע כי קבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד מר פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור". היועץ קבע שאין מניעה לראש הממשלה לקבל מימון להגנתו המשפטית מפטרידג', חרף העובדה כי הוא עד תביעה במשפטו.

שלשום האשים נתניהו את מנדלבליט ב"הפיכה שלטונית", לאחר שהתנגד למימון הגנתו המשפטית בידי מקורבו. "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה", כתב נתניהו ברשתות החברתיות, "באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו".

תגיות:משפט נתניהוועדת ההיתרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה