חדשות בריאות

אכיפה מוגברת מהערב. המשטרה: נטפל "ביד קשה" במפרי התקנות

מאז תחילת המשבר הנפיקו השוטרים 44,208 דו"חות על אי-עטיית מסכה ו-101,228 דו"חות בעניינים אחרים הקשורים לצעדים לבלימת ההתפשטות. במשטרה אמרו כי "אנחנו לא מנחים את השוטרים לאכוף את התקנות באופן אטום" וכי העדיפות היא לאכוף באזורים עם התחלואה הגבוהה

מ״מ המפכ״ל בסיור בלוד, היום (צילום: דוברות המשטרה)מ״מ המפכ״ל בסיור בלוד, היום (צילום: דוברות המשטרה)
אא

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי תגביר באופן משמעותי את אכיפת הנחיות משרד הבריאות מהערב ועד למוצאי השבת, בדגש על עטיית מסכות ושמירת מרחק, בין היתר באולמות אירועים ובחתונות. בישיבת הערכת מצב שהתקיימה הבוקר ברקע העלייה בתחלואה מקורונה הוחלט על פתיחה במבצע נרחב לאכיפת התקנות בסוף השבוע, בפרט באזורים שהוכרז עליהם סגר.

לפי נתונים שפרסמה המשטרה, בשבוע האחרון נרשמו קרוב ל-19,000 דו"חות, רובם על אי-עטיית מסכה, שהקנסות בגינן רשמו זינוק חד. בעוד שביממה האחרונה נרשמו 2,666 דו"חות, בתחילת חודש יוני נרשמו מדי יום בממוצע אלף דו"חות. הממוצע כיום עומד על 2,500 דו"חות יומיים. מאז תחילת המשבר הנפיקו השוטרים 44,208 דו"חות על אי-עטיית מסכה ו-101,228 דו"חות בעניינים אחרים הקשורים לצעדים לבלימת ההתפשטות. "אנחנו לא מנחים את השוטרים לאכוף את התקנות באופן אטום", אמר ראש מחלקת מבצעים במשטרה, ניצב-משנה ישי שלם. "אנחנו מסתכלים על הנסיבות ועל המיקום. העדיפות שלנו היא לאכוף באזורים עם התחלואה הגבוהה. לא ניכנס למשרדים, למוסדות חינוך או לבתי חולים, אבל בהחלט נאכוף היכן שהסיכוי להדבקה גבוה, בדגש על מקומות סגורים והומי אדם".

לדברי שלם, "באזורים המוגבלים נפעל במלוא החומרה", לדבריו, באולמות השמחה ובחתונות, היות שמדובר באחד מגורמי ההדבקה המשמעותיים ביותר, במשטרה מתכוונים לכוון את השוטרים לאכיפה של הפרת התקנות. "זה לא יטופל בסבלנות אלא ביד קשה", הדגיש. בהתייחס לסגירת בתי עסק שמפרים את התקנות הוא הסביר כי הדבר נעשה לצרכי הרתעה בלבד. "נהיה קשובים בעניין הזה גם בסוף שבוע, והפעילות תימשך בשבוע הבא. בעלי האולמות ובעלי השמחות צריכים להשגיח שהדברים נעשים כדי לעצור את התפשטות המגפה".

הפעילות תתבצע בעיקר על ידי כוחות משימה משטרתיים מתוגברים בשילוב מפקחים, זאת בנוסף על הכוחות שעוסקים באכיפה השגרתית, וישלבו הסברה ומניעה לצד אכיפה. עיקר הפעילות תתמקד באי עטיית מסיכות, התקהלויות אסורות וכן הפרות של בתי עסק ובתוכם בניגוד לתקנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר הצהריים בקבינט הקורונה כי "מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד" וכי בכוונת השרים להטיל את ההגבלות "ההכרחיות המינימליות" כדי לעצור את התפשטות המגפה ולשמור על הכלכלה. "נדאג לשפות כל מי שיפגע", הבטיח.

תגיות:משטרת ישראלקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה