חדשות בריאות

משרד הבריאות: 803 נדבקים חדשים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות, 11,189 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 86 במצב קשה. דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממליץ לבחון מחדש את ההקלות בנוגע לקיום אירועי תרבות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:25)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו בישראל 803 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. נכון לעכשיו, מספר החולים הפעילים עומד על 11,189, מתוכם 335 המאושפזים בבתי חולים.

מהנתונים עולה, כי נמשכת העלייה במספרם של החולים הקשים, והוא עומד כעת על 86, ביניהם 29 מונשמים. מצבם של 78 חולים מוגדר בינוני. במהלך היממה שחלפה, בוצעו 16,342 בדיקות לאבחון קורונה. מתחילת התפרצות המגפה, אותרו ברחבי הארץ 29,366 נדבקים, 17,847 מתוכם החלימו.

מוקדם יותר הבוקר נמסר ממרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, כי מספר הקורבנות שגבה הנגיף עלה ל- 331, עם פטירתו של חולה נוסף. קצב הגידול היומי בתחלואה עומד על 8%. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך עשרה ימים. מוקדי התחלואה ה'אדומים' ביממה האחרונה נמצאים באשדוד ובלוד. מוקדים פעילים נוספים נמצאים בכפר קאסם, ערערה בנגב, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, ביתר עילית, ירושלים ותל אביב.

מדוח נוסף של המרכז, המופעל על ידי אגף המודיעין בצה"ל, עולה כי במדינות שונות בעולם נרשמו התפרצויות נרחבות של תחלואה בעקבות קיום אירועים המוניים בהם נכחו חולי קורונה. מקרי הדבקה המוניים נצפו בפרט במסיבות ובמקומות נוספים בהם קשה לאכוף את הגבלת מספר החוגגים, וכן אין דרך מעשית לשמור על ריחוק חברתי בין החוגגים ולוודא כי הם עוטים מסכות: "לעיתים, חולה בודד באירוע המוני מדביק עשרות עד מאות אנשים נוספים. אירועים אלו מאיצים את התפרצות המגיפה, ועל כן עיקר הסכנה הוא בעצם קיומם, בפרט כאשר מתקיימים במקומות סגורים/צפופים".

כותבי הדוח מציינים, כי "ממשלות רבות החזירו את מגבלות ההתכנסות לאחר שזיהו את האירועים ההמוניים כמוקדי התפרצות מחודשת של המחלה". בסיכומו הם ממליצים "לבחון מחדש את ההקלות שהונהגו בדבר קיומם של אירועי תרבות, מספר המשתתפים המקסימלי ומקום התרחשותם, או לכל הפחות לבצע אכיפה נרחבת והדוקה באותם אירועים לווידוא ההקפדה על הנהלים (עטיית מסכות, ריחוק חברתי, הקפדה על היגיינה)".

ועדת הקורונה של הכנסת תתכנס בצהריים לדון בצו שאישרו שרי הממשלה ביום חמישי האחרון, המטיל מגבלות חדשות על הציבור. המגבלות כוללות הגבלה של 50 משתתפים על התכנסויות באולמות אירועים, מועדונים ובתי תפילה. הוועדה צפויה לאשר את ההגבלות, והן ייכנסו מחר לתוקף. ביום שישי נכנסה לתוקף הגבלת התקהלות של 20 איש במקומות סגורים אחרים.

קודם לישיבת הוועדה, תדון הממשלה בנושא המסעדות ובדרישת משרד הבריאות להגביל את מספר השוהים בהן ל- 50 – צעד הזוכה להתנגדות חריפה של בעלי המסעדות, הטוענים כי הוא יוביל לקריסת הענף. החלטת הממשלה בסוגיה תובא אף היא לאישור ועדת הקורונה.

תגיות:הגבלותנגיף הקורונהמרכז המידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה