נפלאות הבריאה

חיות כיס - זה לא רק הקנגורו

כולנו מכירים את הקנגורו, אך זו לא חיית הכיס היחידה. הכירו את משפחת חיות הכיס

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה אתם יודעים על הקנגורו? אולי תאמרו שהוא חי באוסטרליה, או שהוא קופץ במהירות גדולה. אבל ככל הנראה, הדבר הראשון שיקפוץ לנגד עיניכם הוא העובדה שהקנגורו הוא חיית כיס. ואכן, הקנגורו הוא כנראה חיית הכיס המפורסמת ביותר.

הקנגורו הוא בעל חיים שחי בעיקר באוסטרליה, אך גם בגיניאה החדשה ובאיים הסמוכים לאוסטרליה. הוא ניזון בעיקר מעשב ומצמחים, ויכולת הקפיצה שלו מדהימה – הוא יכול לקפוץ לעיתים אף במהירות של 50 קמ"ש. אולם הנתון המפורסם ביותר לגבי הקנגורו הוא, כאמור, הכיס שלו. לנקבת הקנגורו יש כיס מיוחד בקדמת גופה, בו היא נושאת את הגורים הצעירים שלה.

אך הקנגורו אינו בעל החיים היחיד בעל כיס מיוחד שכזה. מדובר במשפחה שאמנם אינה גדולה, אך מונה בעלי חיים מרתקים במיוחד. משפחת יונקי הכיס כוללת בעלי חיים שונים השייכים למשפחת היונקים, ואשר – כמו הקנגורו – נושאים את גוריהם בכיסים מיוחדים.

חיית הכיס המפורסמת ביותר, מלבד הקנגורו, היא כנראה הקואלה. גם היא חיה באוסטרליה, ואף שרבים מכנים אותה "דוב קואלה", היא למעשה איננה דוב כלל, אלא יונק כיס. הקואלה ניזונה בעיקר מעלים צעירים של עצי אקליפטוס, וכיוון שאכילתם מתישה מאד, היא ישנה על העצים במשך כ-18 שעות ביממה.

יונק כיס נוסף מוכר יחסית הוא השד הטסמני. מדובר ביונק כיס טורף, שלמרות שמו המפחיד, אינו מסוכן לבני אדם והוא אפילו חמוד למדי. השד הטסמני הוא בעל חיים קטן, בגודל של כלב קטן, פרוותו שחורה ואוזניו זקופות. כאשר הוא מבוהל, הוא צווח בצורה מפחידה מאוד, ואולי משם הגיע שמו... בנוסף, כאשר השד הטסמני מותקף, הוא פולט ריח חריף על מנת להרתיע את תוקפיו. כמו הקנגורו והקואלה, גם השד הטסמני נושא את גוריו בכיס מיוחד, וכמו שניתן להבין משמו – הוא חי אך ורק במקום אחד בעולם – באי טסמניה שבאוסטרליה.

 

תגיות:קנגורונפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה