חדשות בריאות

נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת"

ראש הממשלה הבהיר, בפתח ישיבת הממשלה, כי יידרשו צעדים נוספים מעבר להגבלות שכבר הוחלט להטילן על הציבור. הוא ציין, כי ידרוש לקצר את ההליכים של חקיקת הקורונה בכנסת: "אנחנו במצב חירום"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נתניהו (וידאו: איתי בית-און, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להמשך הזינוק בנתוני תחלואת הקורונה. "אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת, התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת גם בעולם וגם אצלנו", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות. זה לא פוסח על ישראל, זה כאן. אנחנו גם רואים, כפי שהתרעתי, שההתפרצות הזאת תלווה גם בהכפלה של מספר החולים הקשים, דבר שיאתגר את מערכת הבריאות".

"אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע", הבהיר נתניהו. "בגמר הדיון של ישיבת ממשלה זו, אני מבקש להביא הערכה מחודשת על מצבנו, לאן אנחנו הולכים והצעדים הנדרשים".

נתניהו ציין, כי ידרוש לקצר את הליכי החקיקה בכנסת בכל הנוגע למשבר הקורונה: "בהתאם לדיונים שקיימנו, ביקשתי להביא לכאן את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר, כדי להעמיד אותם על החומרה של המצב. אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתנהג בחקיקה בכנסת, בצעדים שאנחנו עושים, כאילו אנחנו בימים כתיקונם. לא כך הדבר. על כן אנחנו רוצים לקדם גם את האמצעים לקבלת החלטות, וגם את קבלת ההחלטות, בהיקף אחר ובעוצמה אחרת, כדי לבלום את התפשטות הקורונה".

"אם לא נבלום את ההתפשטות, לא תהיה לנו לא בריאות ולא כלכלה, וייגבו חיים של אזרחים רבים. אנחנו חייבים לעשות מה שנדרש. ביממה הקרובה, נידרש לישיבת ממשלה נוספת כדי לקבל את ההחלטות הדרושות, הן בצעדים מעשיים והן בחקיקה", חתם נתניהו את דבריו.

כזכור, ביום חמישי האחרון אישרו שרי הממשלה צעדים חדשים לבלימת התפרצות הקורונה, הכוללים הגבלה של 50 משתתפים על התכנסויות באולמות אירועים, מועדונים ובתי תפילה. ועדת הקורונה של הכנסת, שתתכנס בצהריים, צפויה לאשר את החלטת הממשלה. ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף מחר. 

בנוסף, הממשלה תדון בנושא המסעדות ובדרישת משרד הבריאות להגביל את מספר השוהים בהן ל- 50 – צעד הזוכה להתנגדות חריפה של בעלי המסעדות, הטוענים כי הוא יוביל לקריסת הענף. החלטת הממשלה בסוגיה תובא אף היא לאישור ועדת הקורונה.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה