חדשות בארץ

אש בדרום: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים

שתי רקטות שוגרו היום מרצועת עזה לשטח ישראל. לפי הצבא, שתי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים בעוטף עזה. בעקבות השיגורים, הופעלה התרעת צבע אדום במועצה האזורית שדות נגב

אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (ראשון) ביישובים כפר מימון, תושיה ועלומים שבמועצה האזורית שדות נגב. מדובר צה"ל נמסר כי שתי רקטות ששוגרו מעזה נפלו בשטחים פתוחים בשטח ישראל. 

ההסלמה הנוכחית באה בתגובה להכרזת ישראל על צעדי סיפוח אפשריים בגדה המערבית, שהובילה את הנהגת חמאס ופת"ח להודיע בסוף השבוע על שיתוף פעולה נדיר למאבק נגד ישראל. זאת, זמן קצר אחרי שבחמאס טענו כי שיגרו מטח רקטות לעבר הים, כרמז על מה שצפוי לקרות אם האחרונה תממש את כוונותיה. לפי ארגון הטרור העזתי, מדובר ב"איום לגניבת אדמות פלסטיניות". הוא הוסיף כי "ההחלטה והתוכנית הנפשעת הזאת (יוזמת הסיפוח – א"פ), לא נכביר במילים אלא נאמר מילים בודדות וברורות - ההתנגדות מחשיבה את ההחלטה כהכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. ההתנגדות מוכנה להגן על העם שלה ועל מקומותיו הקדושים", אמר.

הפגנות פלסטינים נגד תוכנית הסיפוחהפגנות פלסטינים נגד תוכנית הסיפוח

ביום חמישי הודיעו ארגוני הפת"ח וחמאס על שיתוף פעולה במאבק נגד יוזמת הסיפוח של ישראל בשטחי יהודה ושומרון. מדובר באיחוד כוחות נדיר של שני הארגונים, שנחשבים בזמני שגרה ליריבים פוליטיים. בכיר פת"ח, ג'יבריל רג'וב, אמר בוועידה מקוונת עם סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי כי הם "מדברים על מאבק משותף בשטח". רג'וב קרא לכלל הפלגים הפלסטיניים לראות את שיתוף הפעולה בין חמאס לפת"ח כ"הזדמנות היסטורית למאבק משותף במטרה להקים מדינה פלסטינית ולהתנגד לכיבוש הישראלי". הוא הוסיף כי "אין לנו אף אויב מלבד ישראל".

אל-עארורי, שדבריו הועברו מבירת לבנון, רמז למאבק מזוין נגד ישראל וקרא להנהגה בישראל שלא להמעיט בחשיבות "הנחישות שלנו ובהתנגדות לתוכנית הסיפוח". במפגש השתתף גם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שספג ביקורת חריפה מהליכוד שכינתה את המהלך "שפל נוסף" מצד "האיש שאתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה".

תגיות:רקטותעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה