חדשות בריאות

מאמש: 806 נדבקים חדשים; עשרות אלפים נשלחו לבידוד בשל איכון סלולרי

מספר הנשאים הפעילים עלה ל-11,540, מתוכם 333 חולים מאושפזים: 86 במצב קשה ו-27 מונשמים. מניין הקורבנות עלה ל-331, לאחר שחולה אחד נפטר

בדיקות קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקות קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו 806 חולי קורונה חדשים בישראל. מספר הנשאים הפעילים עלה ל-11,540, מתוכם 333 חולים מאושפזים: 86 במצב קשה ו-27 מונשמים. מניין הקורבנות עלה ל-331, לאחר שחולה אחד נפטר. מנתוני המשרד עולה עוד כי מתוך 16,749 הבדיקות שנעשו מחצות התגלו 5.07% חיוביים, לעומת 6.66% ביממה הקודמת.

אחר הצהריים הודיע משרד הבריאות כי מאז יום חמישי הוכנסו עשרות אלפי אזרחים לבידוד בעקבות מעקבי שירות הביטחון הכללי, שנועדו לאתר אנשים שנחשפו לחולי קורונה. זאת, במקביל לטענות הולכות וגוברות בימים האחרונים על אזרחים שקיבלו את ההודעות למרות ששהו בביתם בשעות המדוברות ולא באו במגע עם איש. לפי התלונות שפורסמו, גם אין באפשרותם של אותם מקבלי מסרונים לערער על ההחלטה. אולם, במשרד הבריאות הבהירו כי ניתן לערער, אם כי הם הודו שזמני ההמתנה גבוהים מאוד.

בהודעת המשרד הוסבר כי הם "מבינים את הקושי שהפעולה יוצרת עבור הציבור, אבל חשוב לזכור כי זהו כלי המסייע רבות בחקירות האפידמיולוגיות ומציל חיים". עוד נכתב כי במשרד הבריאות מודעים לתלונות הרבות שהופנו בשל כך למוקד *5400, וכי הם "מכירים את הבעיה" ופועלים לפתור אותה. "משרד הבריאות פועל לשיפור הזמינות ורמות השירות בהקדם דבר שישתפר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד", הובטח.

ועדת הקורונה של הכנסת אישרה היום הגבלת התקהלויות בבתי תפילה ואולמות אירועים ל-50 איש, שייכנסו לתוקף מחר ב-8:00. ההחלטה התקבלה ברוב של שמונה חברי כנסת מול שלושה מתנגדים. זאת, אחרי שביום שישי נכנסה לתוקפה החלטת ממשלה על תקנות המגבילות התקהלויות ב"מרחבים סגורים אחרים", בין היתר בתים פרטיים, ל-20 איש. לצד זאת, שרי הממשלה שהתכנסו הבוקר טרם הכריעו באשר להתקהלויות במסעדות ובתי קפה, והסוגיה צפויה להעלות מחר לדיון.

הגבלת המשתתפים החדשה לא נוגעת למקומות עבודה, בתי מסחר וקניונים. עד כה הוגבלו התקהלויות באולמות אירועים עד 250 איש; במסעדות בתפוסה מלאה עד 100 איש, ובתפוסה של יותר מ-85%; ובבתי תפילה עד 50 איש. אולם, בשל העלייה בהיקף התחלואה מקורונה במהלך השבוע האחרון הודיע ביום חמישי ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטת הממשלה להגביל את ההתקהלויות. ההחלטה אושרה בכפוף לאישור הכנסת, בעקבות הוראת בג"ץ להדק את הפיקוח הפרלמנטרי על תקנות החירום המאושרות בממשלה.

תגיות:קורונהמשרד הבריאותאיכון סלולרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה