חדשות בארץ

מאסר עולם למחבל שרצח את אברהם חסנו הי"ד

המחבל שדרס למוות את אברהם חסנו הי"ד, בפיגוע לפני כחמש שנים בדרום הר חברון, נידון למאסר עולם. הוא חויב בתשלום פיצויים לבני משפחת חסנו בסך 1.8 מיליון שקלים

קברו של אברהם חסנו הי"ד (הצילום באדיבות המשפחה)קברו של אברהם חסנו הי"ד (הצילום באדיבות המשפחה)
אא

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (שני) מאסר עולם על המחבל סחבאן אל-טיטי, שרצח לפני כחמש שנים את אברהם חסנו הי"ד בפיגוע דריסה בדרום הר חברון. בתום הדיון התפתח עימות בין בני משפחתו של חסנו למשפחתו של המחבל. מאבטחי בית המשפט הצליחו בקושי רב להפריד בין הצדדים. אשתו של חסנו, רותי, התעלפה וטופלה במקום.

פיגוע הדריסה התרחש באוקטובר 2016. חסנו הותקף באבנים סמוך לצומת אל-פואר, דרומית לחברון. הוא יצא מרכבו, והמחבל דרס אותו עם משאיתו ונמלט מהמקום. במשך מספר חודשים הוא שהה במעצר בידי הרשות הפלסטינית. מספר ימים לאחר ששוחרר, הוא נלכד על ידי כוח של יחידת דובדבן, בעקבות מידע מודיעיני שסיפק שב"כ.

הפרקליטות הצבאית החליטה בתחילה להאשים את המחבל בעבירה של הריגה בלבד. בעקבות מאבק שניהלה משפחת חסנו הומר האישום להריגה בכוונה תחילה, העבירה המקבילה לרצח במשפט הצבאי. בנוסף לעונש המאסר שהוטל עליו, חויב המחבל לפצות את משפחתו של חסנו ב- 1.8 מיליון שקלים.

לאה חסנו, בתו של אברהם, סיפרה אתמול על התמודדות המשפחה עם האובדן. במכתב אישי היא תיארה "מה מרגישים כשהאדמה נופלת מתחת לרגליי, כשהמשפחה מתפרקת לרסיסים, רסיסי כאב, חוסר ודאות".

הבת הוסיפה ותיארה כיצד אמה נאלצת להחזיק לבדה 7 ילדים ו- 13 נכדים: "הכאב מפלח את לבי כשאני רואה את בני ישן עם תמונה של סבא, אחרי ארבע וחצי שנים. כל תורתו ודרכו היא דרך החסד והאהבה. לא למדנו לשנוא, זה משחית את הנפש. שום שנאה לא תמלא את ליבנו".

עוד כתבה הבת: "אם ייפסק גזר דין שהוא לא מוות – נערער ולא נשקוט, עד שנדע שהוא ישלם על השנאה והרוע שבלבו".

תגיות:פיגוע דריסהאברהם חסנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה