חדשות בריאות

משרד הבריאות: 816 נדבקים ביממה שחלפה, עלייה במספר החולים הקשים

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד על 11,856, מתוכם 354 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 90 חולים מוגדר קשה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו בישראל 816 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. נכון לעכשיו, מספר החולים הפעילים עומד על 11,856, מתוכם 354 מאושפזים בבתי חולים.

מניין הנדבקים בנגיף מתחילת התפרצות המגפה חצה את סף ה- 30 אלף, ועומד על 30,162, מתוכם החלימו 17,974. מספר הקורבנות שגבה הנגיף עלה ל- 332, עם פטירתו הלילה של חולה קורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה.

עוד עולה מהנתונים, כי נמשכת העלייה במספרם של החולים הקשים, והוא עומד כעת על 90, ביניהם 32 מונשמים. מצבם של 82 חולים מוגדר בינוני. במהלך היממה שחלפה, בוצעו 18,946 בדיקות לאבחון קורונה.

בחלוקה לפי יישובים, ירושלים מובילה את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשלושת הימים האחרונים – עם 245 נדבקים מאומתים. בתל אביב-יפו התגלו 156 מקרי הידבקות חדשים, בבני ברק 97, באשדוד 86 ובפתח תקווה 55. היישוב הבדואי ערערה בנגב ממשיך להוביל את רשימת שיעורי התחלואה, עם יחס של 1,143 חולים לכל 100 אלף נפש.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, מסר מוקדם יותר כי קצב הגידול היומי בתחלואה עומד על 8%. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך עשרה ימים. מוקדי התחלואה ה'אדומים' ביממה האחרונה ממשיכים להיות באשדוד ובלוד. רשימת המוקדים הפעילים הנוספים מתרחבת, והיא כוללת את: קריית מלאכי, ביתר עילית, בני ברק, מודיעין עילית, ירושלים, תל אביב, כפר קאסם, כפר קרע וערערה שבנגב.

בצל העלייה התלולה בתחלואה, הממשלה מתכנסת היום לישיבה נוספת, בה צפויות להתקבל החלטות על הטלת מגבלות נוספות. במשרד הבריאות דורשים להחריף את הגבלות ההתקהלות במרחב הציבורי. על פי הדיווח בחדשות 12, במשרד דורשים, בין היתר, לסגור את בתי הכנסת, אולמות התרבות, המועדונים וחדרי הכושר; להגביל את מספר השוהים בתוך המסעדות ל- 20; לצמצם משמעותית את הנוכחות בחופי הים; ולאסור או לצמצם משמעותית את ההתקהלויות בפארקים.

בתוך כך, ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר את הצעת החוק, לפיה הקנס על אי עטיית מסכה יעלה מ- 200 ל- 500 שקלים. בהצעה תמכו שבעה חברי כנסת מול ארבעה מתנגדים, והיא תועבר להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה