חדשות בארץ

ח"כים מהליכוד נעדרו מההצבעה – והצעתם לחקור שופטים נפלה

ההצבעה התקיימה לאחר שיו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) הודיע כי מפלגתו תתמוך בהצעה להקים ועדת חקירה נגד שופטי העליון. אולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפי כחול לבן פעל שלא באופן רשמי לאישור ההצעה, כלל לא נכח בהצבעה

גפני וניסנקורן במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)גפני וניסנקורן במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון. ההצעה נפלה הודות להיעדרותם של 13 חברי כנסת מרשימת הליכוד – שבעצמה קידמה את היוזמה, אחרי ש-54 התנגדו ורק 43 הצביעו בעד. ההצבעה התקיימה לאחר שיו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) הודיע כי מפלגתו תתמוך בהצעה. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפי כחול לבן פעל שלא באופן רשמי לאישור ההצעה, כלל לא נכח בהצבעה.

בין בכירי הליכוד שנעדרו גם הם מהמליאה: יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, ניר ברקת, ישראל כץ, חיים כץ, אורלי לוי-אבקסיס, מירי רגב, יפעת שאשא-ביטון, יובל שטייניץ, אבי דיכטר ועוזי דיין. בעוד ביהדות החליטו להעניק חופש הצבעה בהצבעה, בש"ס הצביעו בעד. ישראל ביתנו הצביעה נגד.

ניסנקורן בנאומו במליאה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)ניסנקורן בנאומו במליאה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר במהלך הדיון כי הוא "מתבייש בהצעה של ח"כ סמוטריץ'" וכן "בימינה שתומכת בהצעה הזו, מתבייש בליכוד שנכנעים לימינה, מתבייש בליכוד, שיש שם אנשים הוגנים שילכו לפי צו מצפונם. יש לנו מבחן לדמוקרטיה הישראלית ולשלטון החוק. מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, הפרה בוטה של מערך יחסי העבודה של הממשלה".

עוד אמר השר מכחול לבן: "ממתי כנסת ישראל היא הגורם שיאיים על השופטים? יש לנו סיטואציה שהיא בהחלט משבר בקואליציה. מה שקורה פה, לא יעלה על הדעת. אני קורא לכל חברי כנסת - אתם בעד דמוקרטיה, בעד זכויות אזרח או בעד דיקטטורה". הוא גם האשים כי "מה שמעניין את הליכוד זה רק מלחמה בשופטים, זו בושה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ פרסם הודעה חריפה שלפיה "במקום לטפל במובטלים ובעצמאים - הליכוד מבקש לחקור את השופטים". לדבריו, "מי שמעדיף לחבל בדמוקרטיה במקום לעסוק בהצלת חיי אדם פוגע באזרחי ישראל. אני לא אאפשר זאת".

בעקבות ניצחון כחול לבן במאבק להפיל את החוק אמר ניסנקורן כי ‏"כל עוד אני שר המשפטים שלטון החוק לא ייפגע ומערכת המשפט תפעל בעצמאות מלאה. למען כל אזרח במדינת ישראל. נקודה". קודם לכן פורסם מפי גורמים במפלגה כי אם הליכוד אכן יצביע בעד ההצעה - "המשמעות היא שהם החליטו ללכת לבחירות".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר אחרי ההצבעה: "תמשיכו למחוא כפיים נגד השחיתות. תמשיכו לגבות אותם. הכול מותר. תמשיכו לתת להם לעשות מה שהם רוצים". הוא המשיך ותקף: "אתם הורסים את הדמוקרטיה. זרקתם את מדינת ישראל לפח בשביל קליקה של אנשים שעושים מה שהם רוצים בחדרי חדרים".

‏ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הגיב גם הוא: "אני תמיד שמח כשיש לי הזדמנות להצביע נגד סמוטריץ' ונתניהו. אני מתבייש שכנסת ישראל, במקום לעסוק בטיפול בהתפשטות המגיפה והמשבר הכלכלי, מנסה לעזור לממשלת ה'חרטא' לשנות את סדר היום ולברוח מאחריות".

תגיות:בית המשפט העליוןהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה