חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 1,348 נדבקים חדשים מאמש, 113 במצב קשה

מספר הנשאים הפעילים בישראל ל-14,516, מתוכם 405 מאושפזים בבתי החולים: 113 במצב קשה ו-39 מונשמים. מאמש נפטרו שני בני אדם מהנגיף, מה שהעלה את מספר המתים מאז פרות המגפה ל-344

הפגנות בכניסה לביתר עילית, הערב (צילום:נתי שוחט, פלאש 90)הפגנות בכניסה לביתר עילית, הערב (צילום:נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 1,348 חולי קורונה חדשים. בכך עלה מספר הנשאים הפעילים בישראל ל-14,516, מתוכם 405 מאושפזים בבתי החולים: 113 במצב קשה ו-39 מונשמים. מאמש נפטרו שני בני אדם מהנגיף, מה שהעלה את מספר המתים מאז פרות המגפה ל-344. אתמול בוצעו 28,143 בדיקות לאיתור הנגיף – שיא נוסף במספר הבדיקות, שכוללות גם נדבקים א-סימפטומטיים.

הכנסת אישרה השבוע את הצעת החוק שנועדה להגביל משמעותית את פיקוח הכנסת על הממשלה, שתוכל ליישם את החלטותיה במאבק בקורונה לפני דיון בהן במליאה. החוק יאפשר לממשלה גם לדלג על הדיונים בוועדות הכנסת, אם יתמשכו מדי. החוק עבר לפנות בוקר של יום שלישי, ברוב זעום של 29 חברי כנסת מול 24 מתנגדים. זאת, אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו התלונן על "כל מיני הנחיות מהייעוץ המשפטי, תעשה ככה ותעשה ככה".

במהלך הדיונים שקדמו להצבעה, הפגינו כ-200 בני אדם בתל אביב נגד החוק, שמשקף את טענותיהם כי שלפיהם נתניהו "זומם לסגור את הדמוקרטיה במדינת ישראל". לדבריהם, "הערב עומד להתרחש בכנסת אחד המחטפים הגדולים מאז קום המדינה. ביבי מנסה להעביר חקיקה עוד היום בשלוש קריאות שבזמן הקורונה כל החלטת ממשלה היא בעצם חקיקה, כלומר, ביטול מוחלט של הכנסת".

ריבלין, היום (צילום: איתי בית און, לע''מ)ריבלין, היום (צילום: איתי בית און, לע''מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין תקף הערב את מדיניות הממשלה במאבק במגפה ואמר כי "עד לרגעים אלו, מדינת ישראל לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף הקורונה. אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור". ריבלין קרא לממשלה להטיל את המושכות בידי "הגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר" וכי "אין שום מקום לחישובים פוליטיים של משרד הביטחון מול משרד הבריאות".

ריבלין אמר בנאומו בטקס הסיום של המכללה לביטחון לאומי בבית הנשיא כי המשבר העמיק את הצורך בניסוח תפיסת ביטחון לאומית כוללת ומקיפה למדינת ישראל, "שלא בוחנת את עצמה רק דרך כוונת הרובה, אלא משקללת בליבת העשייה שלה שאלות חברתיות, כלכליות ואף בריאותיות". לדבריו, במשבר הנוכחי מה שהעמיד במבחן את הביטחון הלאומי הם לא "שסעים פנימיים ולא משבר כלכלי, אלא נגיף זעיר".

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה