חדשות בארץ

מנדלבליט מבקש מבג"ץ לבטל את החסינות לח"כ חיים כץ

לפי היועץ, סיבה נוספת לבטל את החסינות נובעת מהעובדה ששורת חברי כנסת השמיעו עמדה לפיה המעשים של כץ כלל "אינם מקימים כל עבירה". זאת, במקום נימוקים המתייחסים לעילת החסינות, "שיבארו מדוע המעשים דנן באים בגדר מתחם הסיכון הטבעי של פעולת חבר הכנסת ויו"ר ועדה"

מנדלבליט וכץ בדיון בוועדת הכנסת, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט וכץ בדיון בוועדת הכנסת, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש היום (רביעי) מבג"ץ להורות על ביטול החלטת ועדת הכנסת להעניק חסינות לחבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), שכן הכנסת פעלה בחוסר סמכות כאשר העניקה חסינות בעבירות מתחום טוהר המידות. מנדלבליט אמר את  הדברים בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון על החלטת הכנסת להעניק בפברואר חסינות לכץ, שנאשם במרמה והפרת אמונים.

מנדלבליט כתב כי "החלטת הכנסת להעניק חסינות לח"כ חיים כץ בטלה וחסרת תוקף, כיוון שהיא לוקה ביישום שגוי של עילות החסינות, תנאיהן ומבחניהן". עוד אמר כי ההחלטה התקבלה בחוסר סמכות או בחריגה מסמכות, כמו גם תוך אי-סבירות קיצונית וחריגה משמעותית ממתחם שיקול הדעת של ועדת הכנסת. כמו כן, "לא ניתן משקל הולם לחומרת המעשים ולאינטרס הציבורי בתקינות הליכי החקיקה, טוהר המידות של חברי הכנסת ואמון הציבור במוסד הכנסת ובנבחריו".

לפי היועץ, סיבה נוספת לבטל את החסינות נובעת מהעובדה ששורת חברי כנסת השמיעו עמדה לפיה המעשים של כץ כלל "אינם מקימים כל עבירה". זאת, במקום נימוקים המתייחסים לעילת החסינות, "שיבארו מדוע המעשים דנן באים בגדר מתחם הסיכון הטבעי של פעולת חבר הכנסת ויו"ר ועדה".

לפי כתב האישום, כץ פעל בניגוד עניינים בין תפקידו כחבר כנסת וראש ועדה לבין האינטרסים האישיים שלו ושל חברו, מוטי בן ארי. בין היתר, כץ הציג אותו לוועדות הרווחה האתיקה כגורם מקצועי, בו בעת שהוא הסתיר את העובדה כי השניים מצויים בידידות עסקית ואישית רבת-שנים.

התנועה לאיכות השלטון בירכה על עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, ומסרו כי הם "מקווים שבית המשפט הנכבד יאמץ את העתירה של התנועה ואת עמדת היועמ"ש במלואן". לדברי התנועה, "עבירות חמורות מתחום טוהר המידות וניגוד העניינים, שנעשו תוך שימוש במעמד חבר הכנסת, הן לא עבירות שהכנסת יכולה להכשיר בחסות רוב קואליציוני. אוי ואבוי לנו אם הכנסת תהפוך את עצמה לעיר מקלט בה יכולים להסתתר אלו המבקשים לחמוק מאימת החוק".

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בחוות הדעת שהעביר בינואר ליו"ר ועדת הכנסת דאז, אבי ניסנקורן, הסביר מנדלבליט כי ארבע העילות למתן חסינות מפני העמדה לדין של חברי כנסת, כפי שהן מובאות בחוק החסינות, אינן חלות במקרה של כץ, שכן האישומים נגדו הם חריגים ביותר ואינם עולים בקנה אחד עם דרכי העבודה המקובלות בכנסת. חסינותו של כץ, שמואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, תעלה מחר לדיון בוועדת הכנסת, שהוקמה ביום שלישי.

לפי מנדלבליט, החריגות בפעולותיו של כץ היא מכך שהן לימדו על מנהגו ליצור מצגי שווא מרמתיים, בין היתר כלפי חברי כנסת אחרים, באופן אשר היה בו כדי להשפיע על יכולתם של חברי כנסת להפעיל את שיקול דעתם באופן ענייני ועל בסיס מצע עובדתי נכון ומלא.

תגיות:בג"ץאביחי מנדלבליטחיים כץחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה