חדשות בארץ

דיווח: תקלה חמורה במסוק הרמטכ"ל כמעט והביאה לאסון

התקלה, שהוגדרה כ"חמורה", אירעה בשבוע שעבר במהלך טיסה שגרתית שעליה שהה כוכבי, שחזר ממשכן הכנסת לאחד מבסיסי צה"ל. לאחר שאחד מהמנועים הפסיק לפעול, הטייסים טעו ולא פעלו על פי הנוהלים וכיבו את המנוע היחיד שעבד

כוכבי בסיור בבסיס חיל האוויר (צילום: דובר צה"ל)כוכבי בסיור בבסיס חיל האוויר (צילום: דובר צה"ל)
אא

תקלה במסוק של הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, כמעט שהביאה לאסון כבד, לאחר ששני מנועיו כבו באוויר – כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12. בדובר צה"ל אישרו את הפרסום, אך טענו כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לאיש. האירוע מתוחקר בחיל האוויר.

לפי הדיווח, התקלה, שהוגדרה כ"חמורה", אירעה בשבוע שעבר במהלך טיסה שגרתית שעליה שהה כוכבי, שחזר ממשכן הכנסת לאחד מבסיסי צה"ל. לאחר שאחד מהמנועים הפסיק לפעול, הטייסים טעו ולא פעלו על פי הנוהלים וכיבו את המנוע היחיד שעבד. בעקבות כך החל מסוק הינשוף לשקוע עד לגובה נמוך של מאה רגל – 30 מטרים מהקרקע. הטייסים, שהבינו בזמן את מקור הטעות, הפעילו את המנוע והביאו לייצובו, לאחר שהוחלט להמשיך עם מנוע אחד בטיסה עד לבסיס תל נוף – מרחק של כעשר דקות אווירית ממשכן הכנסת.

מדובר צה"ל נמסר: "בשבוע שעבר נחת מסוק ינשוף בבסיס במרכז הארץ עקב תקלה טכנית. המסוק, שביצע טיסת תובלה שבה טס הרמטכ"ל, נחת בשלום בבסיס ובמקומו הוזנק מסוק אחר שביצע את המשימה במלואה. מדובר בתקלת טכנית במנוע שתופעלה על ידי אנשי הצוות. הפעולות המידיות של הצוות אפשרו את תפעול התקלה בבטחה ובשום שלב לא היתה סכנה לנוסעים. האירוע מתוחקר".

תגיות:אביב כוכבימסוקצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה