חדשות יהדות

במה להתחזק עם העלייה הקשה בתחלואה? הרב גרשון אדלשטיין משיב

"חובה לשמור על כללי הזהירות", אמר הרב גרשון אדלשטיין, וציין כי יש לבקש רחמים בתפילה, להתחזק בלימוד התורה ובאמונה בה' יתברך

  • כ' תמוז התש"פ
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', התייחס לעלייה הקשה בתחלואה, וציין כי חובה לשמור על כללי הזהירות, ועל כל הנחיות משרד הבריאות. בנוגע לחיזוקים הרוחניים הנדרשים בימים קשים אלו, אמר הרב כי יש לבקש רחמים בתפילה ולהתחזק בתורה, תפילה ואמונה.

"המצב הוא שהמחלה חזרה עכשיו בצורה קשה מאוד פה בארץ ישראל, זה צרת ציבור, ויש חיוב גמור לשמור על כללי הזהירות", אמר הרב אדלשטיין, והוסיף: "לדאבוננו לא כל הציבור נזהר בזה וכולם חייבים להיזהר בזה, אלו ששומרים על כללי הזהירות יהיו בריאים בעזרת השם".

הרב המשיך והתייחס לחובה להתחזק בתפילה, בלימוד התורה, ובאמונה בהשם יתברך: "צריך גם בקשת רחמים בתפילה, תפילה עם חיזוק, חיזוק על מה שצריך, על תורה, על תפילה ואמונה".

איך מחנכים ילדים בעידן הקורונה? הרב גרשון אדלשטיין בהנחייה חד משמעית. צפו:

בתוך כך, לאחרונה פורסם מכתבם של הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין. גם במכתב זה פותחים הרבנים בהוראה חד משמעית כי "בעת הזאת, המצווה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, וחלילה להתרפות בזה".

עוד מציינים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין כי יש להתחזק, להרבות בלימוד התורה, לשמור על קדושת בתי הכנסת, ולומר פרקי תהילים אחר התפילות.

כה לשון המכתב: "בוודאי צריכים להתעורר מזה ולהתחזק, כל אחד במה שליבו יודע מרת נפשו, ובפרט לשמור על קדושת בתי כנסיות ובתי מדרשות.

"בעת הזאת, המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, חמירא סכנתא מאיסורא, וחלילה להתרפות בזה. הזכות הגדולה היא מה שהיכלי הישיבות ומוסדות החינוך שוקדים על תלמודם כפי מה שאפשר ובלי חשש סכנה אי"ה. ובודאי תורה מגנא ומצלא, וראוי לשמור ולהתחזק בזה לזכות ולשמירת עם ישראל".

"ומן הראוי כי לעת הזאת ישתדלו לומר פרקי תהילים אחר התפילות, להעתיר ולחלות לריבון העולם שיסיר מעימנו את הרעה הזאת. ובזכות התורה והחיזוק, נזכה לסייעתא דשמיא לרפואה ובריאות לכל עם ישראל בכל אתר ואתר", מסיימים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין את מכתבם.

בצל הקורונה: זו השאלה שהרב אדלשטיין התקשה להשיב עליה

תגיות:התחזקותהרב גרשון אדלשטייןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה