חדשות בארץ

לאחר ההפגנה בתל אביב: התפרעויות, חסימות כבישים ומעצרים

בתום הפגנת המחאה בכיכר רבין בתל אביב נגד הטיפול הממשלתי במשבר הכלכלי, חסמו מאות מפגינים צירי תנועה וצמתים מרכזיים בעיר והתעמתו עם שוטרים. במהלך העימותים האלימים נעצרו 19 מפגינים. שלושה שוטרים נפצעו באורח קל

תל אביב, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תל אביב, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מאות מפגינים, שהשתתפו אמש (מוצאי שבת) בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב, חסמו בסיומה צירי תנועה וצמתים מרכזיים בעיר, והתעמתו עם שוטרים. הם ניסו לרדת לנתיבי איילון ולחסום אותם, אולם המשטרה מנעה זאת. בסרטונים ברשתות החברתיות נראו מפגינים כשהם מרססים שוטרים בגז מדמיע, משליכים לעברם בקבוקי מים, מציתים פחי אשפה, ואף מנפצים זגוגיות של סניף בנק בסמוך לכיכר רבין.

המשטרה השתמשה בגז מדמיע ובפרשים כדי לפזר את ההפגנה הבלתי חוקית. 19 מפגינים נעצרו, ושלושה שוטרים נפצעו באורח קל.

מהמשטרה נמסר, כי "מדובר במחאה שאיננה חוקית המפרה את הסדר הציבורי ופוגעת בשלטון החוק. בניגוד למחאה שהתקיימה ברישיון בתחילת הערב, הרי שהפורעים הללו פועלים בניגוד לחוק ופוגעים בסדר הציבורי. במהלך ההתפרעות אף שברו ויטרינה של אחד מסניפי הבנק באזור. המשטרה פועלת לפיזורם של המתפרעים, ולא תאפשר את המשך ההתפרעות והפגיעה במרקם החיים".

בהפגנה שקדמה לעימותים האלימים השתתפו, על פי ההערכות, כעשרת אלפים מפגינים – עצמאים, בעלי עסקים ושכירים שנפגעו מהמשבר הכלכלי. המפגינים מחו נגד התנהלות הממשלה במשבר, ודרשו להעביר להם באופן מיידי את כספי הסיוע שהבטיחה. ההפגנה הוגדרה על ידי מארגניה ככלכלית וכא-פוליטית, ופוליטיקאים לא נאמו בה. בהודעה שהוציאו לפני תחילת ההפגנה, אמרו המארגנים כי היא "באה לבטא את המצוקה וחוסר האונים של ציבור גדול מאוד בחברה הישראלית". המפגינים קראו קריאות בגנותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשו את התפטרותו.

תגיות:הפגנהמשבר כלכליתל אביבנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה