סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר על הקרע שבין הפוליטיקאים לעם

יש כאן ניגוד עניינים בין מה שמטריד את הציבור, לבין מה שעוסקים בו בכנסת. בינתיים, עם זאת, המדינה דואגת לחולי הקורונה

(צילום: Amit Shabi/POOL)(צילום: Amit Shabi/POOL)
אא

1. הקרע הגדול כעת אינו בין ימין לשמאל, אלא בין הפוליטיקאים לעם. בימים כתיקונם אני בהחלט חושבת שניגוד עניינים של שופטים הוא נושא חשוב שיש לדון בו. בימי קורונה, יש ניגוד עניינים בעצם ההעלאה של הצעה כזו: זה פשוט ניגוד בין העניינים שמטרידים את הציבור, לבין העניינים שבהם עוסקים בכנסת.

הרי בזמן מלחמה, אופוזיציה אחראית לא הייתה מעלה בכלל הצעה כזו. ובכן, אנחנו בזמן מלחמה. מצד שני, בזמן מלחמה נתניהו מזמן היה קורא לבנט ולסמוטריץ' ולמפלגתם להצטרף לקואליציה שלו.

נכנסנו השבוע לימי "בין המצרים", לקראת תשעה באב. החורבן לא נגרם מבחוץ אלא מבפנים. היה שם אויב שמולו התמודדנו, אבל קרסנו בגלל חוסר לכידות ואמונה פנימית. זה התזמון המדויק ביותר לימי האבל השנתיים האלה. כמה צריך להקשיב לדופק של התקופה הזאת, ולשים לב לתמרור האזהרה.

 

2. ועם זאת, יש קולות נוספים שחשוב לשמוע. עדינה לפידות חברה בקבוצת אמהות שבה גם אני חברה. השבוע עדכנה אותנו כך: "בוקר טוב. לצערי קיבלתי היום תשובה חיובית. אני בהלם. אני היסטרית ושומרת מכל משמר, עם מסכה וכפפות. אין לי מושג מאיפה זה הגיע. זו שפעת לא קלה ולא פשוטה. חום של 38 מעלות שלא יורד, כאב גרון, פריחה מוזרה, כאבי שרירים, חולשה, הבוקר גיליתי שאין לי חוש ריח, והבונוס – חוסר תיאבון".

שאלתי אותה איך בכל זאת נדבקה: "הייתי בפגישה מטעם העבודה בעירייה באזור השרון. הורדתי את המסכה לקצת זמן, כי כיבדו אותי בפחית זירו. לפי כל הבדיקות שלי, שם נדבקתי".

עד כאן עוד סיפור אחד מבין סיפוריהם של חולים פעילים רבים בישראל. אבל את המסר הבא חשוב לעדינה להדהד: "אף אחד לא אומר זאת בחדשות, אבל המדינה ממש דואגת לכל חולה. מאתמול היו לי כבר לפחות שמונה שיחות טלפון: אחות של מכבי, רופאת משפחה, רופא נוסף, לשכת ראש העיר פתח־תקווה, חקירה אפידמיולוגית ועוד. חשבתי על זה שהתגלו אתמול יותר מאלף חולים, ואני רק אחת מהם, ומדהים איך אנחנו מקבלים תשומת לב צמודה. הביאו לי לפה מכשיר סטורציה ולחץ דם, וגם נתנו לי מספר טלפון חירום שפעיל 24 שעות ביממה.

הייתי בהלם בהתחלה כשהבנתי שאני חולה מאומתת – עכשיו אני מרגישה הרגשת ביטחון. בכל כמה שעות מתקשרים אלי, עם הרבה אמפתיה ותמיכה, ובכל שיחת טלפון מוודאים שהבידוד לא משפיע יותר מדי לרעה על הנפש. אחת הסיבות שהנפש בסדר היא הטלפונים האלה. חשוב לי שגם זה יישמע".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירממשלהפולטיקאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה