חדשות בריאות

עד 7,500 שקלים: הממשלה אישרה את מענקי הסיוע לעצמאים

הממשלה אישרה את המענקים לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שנפגעו במשבר הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי הכסף ייכנס לחשבונות בימים הקרובים: "מתכוון לעקוב אחר הביצוע"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מענקי הסיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שהכנסתם נפגעה בעקבות משבר הקורונה. המענקים, בסכום של עד 7,500 שקלים, הינם צעד ראשון במסגרת התוכנית הכלכלית עליה הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ ביום חמישי האחרון, שנועדה להעניק לנפגעי המשבר רשת ביטחון כלכלית לשנה הקרובה.

כחלק מהליך היישום של השלב השני בתוכנית, הדורש את אישור הכנסת, החליטה הממשלה להטיל על שר האוצר להפיץ תזכיר חוק בנידון. התזכיר יכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה, וכן השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים.

בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, צוין כי "כדי להבטיח כי יינתן סיוע מהיר לעצמאים ולבעלי השליטה, קבעה הממשלה כי התהליך ייצא לדרך עם קבלת ההחלטה, ובימים הקרובים ייכנס התשלום לחשבונות הבנק. לגבי מי שבקשתו לקבלת מענק הפעימה השנייה טרם אושרה (או טרם הוגשה) – יינתן המענק יחד עם תשלום מענק הפעימה השנייה".

במהלך הישיבה מתח שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, ביקורת על הסיוע שהוענק לעצמאים, וטען כי הם צודקים בתחושתם שהמתווים שגובשו עד כה היו עבורם בבחינת "חבל תלייה ולא חבל הצלה". נתניהו הגיב בנזיפה לשמולי, ואמר כי אינו מוכן שהשרים ידברו בסיסמאות: "יש אחריות כוללת, אתה שר בממשלה".

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "ביום חמישי האחרון הודעתי ביחד עם שר האוצר על רשת ביטחון כלכלית בשנה הקרובה. אנחנו מביאים היום לממשלה את הצעד הראשון של התוכנית הזאת. אנחנו נכריז על מקדמה מיידית לעצמאים ולבעלי שליטה". 

"התמיכה הזאת, המענק הזה, איננו תלוי בחקיקה, והנחנו שהוא יופעל כבר היום. ילחצו על הכפתור כדי שהכסף יגיע לחשבונות בימים הקרובים. אני מבקש בגמר דבריי מערן יעקב מרשות המיסים לדווח לנו איך הדבר הזה יתבצע. אני גם מתכוון לעקוב במעקב שוטף אחר הביצוע".

"מחר אנחנו נביא לממשלה את יתרת התוכנית, שתגיע גם לכנסת ותעבור בחקיקת בזק בשיתוף פעולה, אני בטוח, של כל חברי הקואליציה", המשיך ראש הממשלה. "התוכנית הזאת תביא לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים ודאות בשנה הקרובה, ל-12 החודשים לפנינו, בכסף ישיר בחשבון".

נתניהו ציין, כי נפגש שלשום עם בעלי העסקים ונציגי החברות: "שמעתי את הצרכים ואת הבעיות שעלו מהשטח, ובייחוד את החשש שלהם שיהיו כל מיני גורמים, כל מיני אנשים, שיפלו בין הכיסאות. לצורך זה, וגם לצורך שיח שוטף, הנחיתי להקים באופן מיידי פורום משותף, שולחנות עגולים, יחד עם העצמאים, יחד עם בעלי העסקים, כדי שנוכל לפתור את הבעיות".

"אני מתכוון יחד אתכם לקבל את שיא שיתוף הפעולה. זה מה שאנחנו צריכים כרגע, שנעבוד כולנו כדי לתמוך בתוכנית החשובה הזו, ושכל אחד במשרדו יקל בבירוקרטיה ויסייע לעסקים העצמאיים. אנחנו יכולים להתגבר על הקורונה, או לפחות להביא את ישראל לשגרה כלכלית ובריאותית שמאפשרת לנו לחיות בצורה סבירה בשנה הקרובה. זאת המטרה, זהו הצעד הראשון", חתם נתניהו את דבריו.

נתניהו, היום (וידאו: רועי אברהם, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

תגיות:מענקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה