חדשות בארץ

זעם חרדי על נתניהו: ליצמן נפגש "באופן דחוף" עם ראש הממשלה

נוסף לדרעי ולליצמן, גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה פתח את הדיון ב"חוק הקורונה הגדול" בכנסת, ותהה: "מה היה קורה אם הייתה נערכת אמש הפגנה בירושלים של 20 אלף חרדים?"

הפגנות החרדים אמש (צילום: דוברות המשטרה)הפגנות החרדים אמש (צילום: דוברות המשטרה)
אא

יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, נועד בשעה זו (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו. לפי הודעת ליצמן, הפגישה נקבעה "באופן דחוף", בשל מה שהוגדר "התנהלות הממשלה בקורונה כלפי המגזר החרדי", במסגרתה נקבעו הגבלות תנועה בערים ובשכונות חרדיות בלבד, וכן בגין טענות להתנהגות "בררנית ומפלה" של המשטרה כלפי מפגינים חרדים תוך שימוש באלימות, לעומת מפגינים אחרים. זאת, בעקבות שורת התנגשויות בין הציבור החרדי למשטרה, באחרונה שבהן תועד שוטר מכה את אחד המשתתפים שלא עטה מסכה על פניו. במצ"ח הודיעו על פתיחה בחקירה.

הבוקר האשים יו"ר ש"ס אריה דרעי את הממשלה באוזלת ידה בטיפול בסוגיה, וקרא לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לפסיק את "האלימות המכוונת" של השוטרים. דרעי אמר בישיבת הממשלה כי "ראינו אתמול בערב שתי הפגנות – הפגנה אחת בכיכר רבין בתל אביב בהשתתפות עשרת אלפים איש, והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים. בהפגנה בתל אביב לא תמיד נשמר ריחוק, לא הייתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים. בשכונת רוממה, ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע אינו עוטה מסכה. בתגובה היכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה".

נוסף לדרעי ולליצמן, גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה פתח את הדיון ב"חוק הקורונה הגדול" בכנסת, ותהה "מה היה קורה אם הייתה נערכת אמש הפגנה בירושלים של 20 אלף חרדים? איזה כותרות היו היום בתקשורת על הצפיפות וההדבקה וחוסר הלגיטימיות של המעשה. זכות ההפגנה קיימת אבל כל דבר בסוף מתויג. אם זה היה קורה בהיקפים הללו זה היה נגמר בכמה מאות עצורים ולא כמה עשרות".

ההפגנה אתמול, שהתקיימה בירושלים במחאה על הסגר שהוטל בשכונות רוממה וקריית בעלזא בעקבות העלייה בתחלואה, נמשכה עד 02:30 לפנות בוקר, והשתתפו בה מאות מתושבי המקום. המפגינים פרצו את המחסומים המשטרתיים בנקודות הסגר בשכונות, לצד יידויי אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים שניסו לדכא את המחאה. כוחות המשטרה שפעלו במקום עצרו 16 חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

בעקבות פרסום התיעוד החריג טענו במשטרה כי "מן הראוי שהן ייבדקו על ידי הגורמים המוסמכים לכך כמקובל, ולכן המקרה יועבר מיוזמתנו לבדיקה בהתאם. נמשיך לאפשר את קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג והפרה בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

תגיות:חרדיםמשטרת ישראלאלימות משטרתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה