חדשות בארץ

אחרי הכאוס בממשלה, הבריכות וחדרי הכושר צפויים להיפתח

בוועדת הקורונה דרשו את הנתונים שהובילו את הממשלה להוציא צו לסגירת הבריכות וחדרי הכושר, שכן דו"ח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת מצביע דווקא ששיעור ההדבקות בהם עומד על פחות מ-2%. יו"ר הוועדה: "הערב הוועדה תתכנס ותפתח מחדש את הבריכות הציבוריות וחדרי הכושר. אני לא מוכנה לקבל שרירותיות בהחלטות"

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת הקורונה של הכנסת צפויה לבטל היום (ראשון) את התקנות הממשלתיות שאוסרות את פעילותם של חדרי הכושר והבריכות הציבורית. זאת, אחרי שנציגי הממשלה עדיין לא העבירו לוועדה נתונים על היקף ההדבקה בשני מתקנים אלה. בוועדת הקורונה דרשו את הנתונים כתנאי לאשרור הצו שהוצא בשבוע שעבר לסגירת הבריכות וחדרי הכושר, שכן דו"ח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת מצביע דווקא ששיעור ההדבקות בהם עומד על פחות מ-2%.

לדברי יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, בשבוע שעבר היא ביקשה ממשרד הבריאות את הנתונים שהובילו אותו להמליץ לממשלה להורות על סגירתם של המתקנים, אולם במשרד הבריאות טרם השיבו לפניותיה. "כנראה שאין נתונים כאלה", אמרה שאשא ביטון לחדשות 12. "הערב הוועדה תתכנס ותפתח מחדש את הבריכות הציבוריות וחדרי הכושר. אני לא מוכנה לקבל שרירותיות בהחלטות". 

בידי ועדת הקורונה הסמכות לאשר, לשנות או לבטל את התקנות שאושרו בידי הממשלה בתוך 7 ימים מעת כניסתן לתוקף, בעקבות אישור הצעת חוק הקורונה שאושר במליאה בשבוע שעבר, שמצמצם באופן משמעותי את הפיקוח הפרלמנטרי על החלטות הממשלה. במידה שהתקנות לא מאושרות בוועדה הן מתבטלות באופן אוטומטי.

עם אישור ההחלטות תמהו רבים על התקנות החדשות, שלפיהן חדרי הכושר ייסגרו, ניתן יהיה להמשיך להפעיל סטודיו לפילאטיס או ליוגה. הברים והמועדונים נסגרו, אך המסעדות נותרו פתוחות. השהייה בגני שעשועים נאסרה, בעוד שמותר לצאת לטייל בפארקים. דוגמה אחרת נוגעת לבריכות השחייה הציבוריות שנסגרו למנויים, בעוד הבריכות במלונות נשארו פתוחות. גם העובדה שחוף הים נשאר פתוח והבריכות לא עוררה תמיהה רבה.

"ביקשתי נתונים מעודכנים ממשרד הבריאות על אודות ההדבקה בחדרי הכושר והבריכות הציבוריות", אמרה שאשא-ביטון ביום רביעי. "השגנו הקלה במתווה של המסעדות ואנו פועלים מתוך אחריות ציבורית לבריאות הציבור ולכלכלת המדינה. חשובה הדאגה לתפקוד המשק, לצד הדאגה לבריאות הציבור".   

פרופ' רונית קלדרון-מרגלית מבית הספר לבריאות הציבור של הדסה והאוניברסיטה העברית כינתה את ההחלטה להגביל את הבריכות הציבוריות "שרירותית", מאחר שלדבריה דין בריכה במלון צריך להיות כמו בריכה בחוץ. "אני מניחה שהמחשבה מאחורי זה היא הצפיפות בתוך הבריכה לעומת הצפיפות בים, שפחות קורית. אבל בבריכה אפשר להגביל את מספר הרוחצים, אפשר לשלוט בכמות הרוחצים בו זמנית ולסגור את הקיוסק, כדי למנוע התקהלות", הוסיפה.

במשרד הבריאות הסבירו כי ההחלטות נובעות מהרצון "לא לפגוע בענף התיירות", וטענו כי בריכות במלון הן חריג לאיסור על הפעלת בריכה. עם זאת, במשרד הדגישו כי על בריכות אלה לפעול לפי תנאי התקנות ובכלל זה הגבלות על התפוסה המותרת מחוץ למים ובתוכם. י

תגיות:יפעת שאשא ביטוןועדת הקורונהבריכותחדר כושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה