חדשות בארץ

הזעם על התנהלות המשטרה: נתניהו זימן את ראשי הסיעות החרדיות לפגישה

לפי לשכת נתניהו, הפגישה תתמקד בהגבלות שהוטלו על השכונות החרדיות וכן "בטענות על אלימות משטרתית נגד חרדים". בפגישה ישתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה

נתניהו וחברי כנסת החרדים במליאה, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וחברי כנסת החרדים במליאה, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר (שני) עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן. לפי לשכת נתניהו, הפגישה, שתתקיים בשעה 9:00, תתמקד בהגבלות שהוטלו על השכונות החרדיות וכן "בטענות על אלימות משטרתית נגד חרדים". בפגישה ישתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. זאת, זמן קצר אחרי שהפגישה בין ליצמן לנתניהו הסתיימה.

ליצמן אמר כי הפגישה עם ראש הממשלה נקבעה "באופן דחוף", בשל מה שהוגדר "התנהלות הממשלה בקורונה כלפי המגזר החרדי", במסגרתה נקבעו הגבלות תנועה בערים ובשכונות חרדיות בלבד, וכן בגין טענות להתנהגות "בררנית ומפלה" של המשטרה כלפי מפגינים חרדים תוך שימוש באלימות, לעומת מפגינים אחרים.

השכונות בירושלים שהוכרזו כאזורים מוגבלים הן רוממה, קריית צאנז ומטרסדורף החרדיות. בלוד - גני יער וס"ח, בבית שמש - נחלה ומנוחה וקנה הבושם, בקריית מלאכי - אחוזת רוטנר ושכונת חב"ד וברמלה - שכונת עמידר ביל"ו. הסגר בשכונות הרכבת, שניר ונווה שלום שבלוד הוטל שוב, לחמישה ימים נוספים. מרבית השכונות שעליהן הוטל סגר הן בעלות ריכוז חרדי גבוה.

אתמול התקיימה בירושלים מחאה על הסגר שהוטל בשכונות רוממה וקריית בעלזא בעקבות העלייה בתחלואה, שנמשכה עד 02:30 לפנות בוקר והשתתפו בה מאות מתושבי המקום. המפגינים פרצו את המחסומים המשטרתיים בנקודות הסגר בשכונות, לצד יידויי אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים שניסו לדכא את המחאה. כוחות המשטרה שפעלו במקום עצרו 16 חשודים בהפרת הסדר הציבורי. במהלך ההפגנה תועד שוטר יס"מ מכה בראשו של מפגין חרדי באמצעות מכשיר הקשר שלו, לכאורה רק בגלל שביקש לשאול מדוע הוא אינו עוטה מסכה. בעקבות הפרסום הודיעו במחלקה לחקירות שוטרים על פתיחה בחקירה.

האירוע האחרון הוא מקרה אחד מתוך שרשרת של תקריות אלימות בין השוטרים למגזר החרדי, בראשם תיעוד של עיכוב נערה חרדית בת 13 בירושלים שעורר סערה ציבורית רחבה. בדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת החוקה על אכיפת הנחיות הקורונה מול אוכלוסיות מיוחדות, תקף אביה של הנערה, יהושע גטר, את התנהלות המשטרה, ואמר כי "זאת התנהלות לקויה ומפחידה מאוד כלפי ילדה. היא צריכה לדעת ששוטרים שומרים עלינו - לא שהם מפחידים".

תגיות:חרדיםאלימות משטרתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה