חדשות בריאות

האם איזנקוט ימונה לפרויקטור הקורונה?

על פי הדיווח ב-ynet, הרמטכ"ל לשעבר הביע נכונות להתמנות לפרויקטור, שירכז את המאבק בנגיף הקורונה, אולם מתנה זאת במינוי ישיר על ידי ראש הממשלה נתניהו ובקבלת סמכויות ניהול מלאות. משרד הביטחון יפתח שלוש מלוניות קורונה נוספות עבור חולים ומבודדים

איזנקוט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)איזנקוט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט מוכן להתמנות כפרויקטור, שירכז את המאבק בנגיף הקורונה, אך רק בתנאי שיקבל סמכויות נרחבות לפעולה. כך דווח הבוקר (שני) ב-ynet.

כזכור, שר הבריאות יולי אדלשטיין הצהיר בשבוע שעבר, במסיבת עיתונאים, כי בכוונתו למנות "מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה", אולם טרם הודיע מי יאייש את התפקיד. האלוף (במיל') רוני נומה, שריכז את הטיפול במשבר בבני ברק במהלך הגל הראשון, קיבל הצעה להתמנות לתפקיד. לאחר מגעים בין הצדדים, בהם נדונו הסמכויות שיועברו אליו, הודיע נומה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי הוא מוותר על התפקיד, לאחר שדרישותיו בסוגיית הסמכויות לא נענו.

על פי הדיווח, איזנקוט אמר בשיחות סגורות כי הוא מוכן לקבל על עצמו את האחריות ולהתמנות לפרויקטור הקורונה. עם זאת, הוא התנה זאת בקבלת המינוי מראש הממשלה בנימין נתניהו ולא מאדלשטיין או ממנכ"ל משרדו.

מבחינת איזנקוט, לא מדובר בעניין סמלי. בדומה לנומה, גם הוא דורש לקבל מנתניהו סמכויות ניהול מלאות ולהיות כפוף ישירות אליו ואל המועצה לביטחון לאומי. כל זאת כדי שיתאפשר לו לקדם באופן משמעותי את הטיפול במשבר החמור.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הורה אתמול – בתום הערכת מצב, ובתיאום עם משרד הבריאות –  לפתוח שלוש מלוניות קורונה נוספות ביומיים הקרובים. המלונות האמורים להיפתח הם: מלון מטרופוליטן בתל אביב, המיועד למבודדים; מלון יערים, המיועד בעיקרו לאוכלוסייה החרדית; ומלון שבע הקשתות, המיועד לחולים.

על פי נתוני משרד הביטחון, נכון להיום שוהים כ-3,700 אזרחים במלוניות הקורונה המופעלות על ידי צה"ל באמצעות פיקוד העורף.

תגיות:גדי איזנקוטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה