חדשות בריאות

ח"כית מהליכוד: לא ראיתי במחאה הכלכלית כאלה שנפגעו, רק שמאלנים

מארק אמרה כי המחאה הכלכלית שהתקיימה במוצ"ש לא כללה עצמאיים שנפגעו מהמשבר, אלא "שמאלנים ושמאל רדיקלי שבא ואמר רק דבר אחד 'לא ביבי'". בתגובה לדבריה פרצה בעלת עסק בבכי ואמרה: "אני לא יכולה יותר. ממה נשלם ונפרנס את האנשים? אני בגיל שאני לא יכולה יותר להתחיל מחדש"

המחאה מול משרד ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)המחאה מול משרד ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת אסנת מארק מהליכוד אמרה היום (שני) כי המחאה הכלכלית שהתקיימה במוצ"ש לא כללה עצמאיים שנפגעו מהמשבר, אלא "שמאלנים ושמאל רדיקלי שבא ואמר רק דבר אחד 'לא ביבי'". מארק אמרה את הדברים בוועדת הכלכלה בכנסת, שדנה בהבראה של ענפי המשק שנפגעו בצורה אנושה בחודשים האחרונים בשל המגבלות שהטילה הממשלה על הציבור. לפי מארק, "אנחנו לא במערכת בחירות עכשיו, אנחנו במערכה להציל את העצמאים במדינת ישראל וכדי לעשות את זה, צריך לעשות את זה בשילוב כוחות עם הממשלה ולא נגד הממשלה". בדיון השתתפה ישראלה שטיר ויינשטיין, סגנית נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר ענף מארגני התערוכות ובעלת עסק לארגון תערוכות וכנסים, שהדברים כוונו אליה.

בתגובה לדבריה של חברת הכנסת מהליכוד פרצה שטייר בבכי ואמרה: "אני לא יכולה יותר. ממה נשלם ונפרנס את האנשים? אני בגיל שאני לא יכולה יותר להתחיל מחדש". יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, ביקש להרגיע אותה ואמר בתגובה כי יפנה בעצמו למשרד הבריאות, במטרה להשיג תו סגול לענף הכנסים וגם לענפים אחרים שטרם קיבלו את התו.

ח"כ ניר ברקת אמר כי "הבעיה שבאגף התקציבים חושבים איך לחסוך כסף, במקום לחשוב איך מונעים פשיטות רגל. אם המטרה היא לחסוך כסף אז הם עושים עבודה טובה, ואם המטרה להציל עסקים אז צריך למנוע פשיטות רגל, האצת צריכה והסבה מקצועית".

במחאה על דבריה שלחו עצמאים לחברת הכנסת הודעות שבהן נכתב בין השאר: "על בימת המחאה נמצאו משלמי המיסים" ו"המחאה כלכלית ולא ניתן לכם שקט עד שיהיה לנו כסף בחשבון". בעלת עסק אחרת בירושלים הוסיפה: "הייתי בכל הפגנות העצמאים כולל ההפגנה במוצ"ש, שאליה הגיעו כל העצמאים. התפקיד שלך זה לייצג את האזרחים ולא להתחנף לביבי בשביל שייתן גם לך להיות שרה לענייני חרטא".

מארק, נציגת הליכוד המיועדת בוועדה לבחירת שופטים, אמרה בחודש שעבר כי היא "מחפשת שופטים שקרובים להשקפת העולם של הליכוד". בהמשך היא התנערה מההתבטאות לכאן ב' וטענה כי מה שינחה אותה הוא "לא הפתק שהמועמד שם בקלפי". מארק צפויה להיכנס לכנסת בעקבות אישור החוק הנורווגי, לאחר ששרי הליכוד יתפטרו מחברותם בכנסת.

במהלך הריאיון נשאלה מארק האם תתמוך בעתיד במועמדותם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, לכהונה בבית המשפט העליון. "הליכוד רוצה לממש את הערכים שלשמם הוא נבחר, ויש פה למעלה ממיליון וחצי אזרחים שבחרו מפלגה מסוימת ודרך מסוימת, ואנחנו רוצים להביא אותה לידי ביטוי", השיבה. באשר לטענה כי מחנה הימין מחזיק בעמדות נגד בתי המשפט ו"רוצה אנרכיה", לדבריה, אמרה כי "אנחנו ממש לא רוצים אנרכיה. אני חושבת שיש פה הרבה אנשים במדינת ישראל, שהם למעלה ממחצית הציבור כאן שהם ימנים, הם מאמינים במערכת המשפט, אם כי הם חושבים שצריכים להתבצע כאן שינויים כאלה ואחרים".

עם זאת, גם מהתבטאות זו היא מיהרה להתנער והבהירה כעבור זמן קצר בציוץ בטוויטר כי "מה שינחה אותי בבחירות השופטים הוא לא הפתק שהמועמד שם בקלפי, אלא אמות מידה ערכיות ומשפטיות שמתכתבות עם תפיסת עולם ימנית שמרנית. כל ניסיון לעוות את הדברים ולשוות להם פוזיציה פוליטית צרה הוא שקר".

תגיות:קורונהאוסנת מארק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה