חדשות בארץ

פרס ביטחון ישראל לפרויקט טכנולוגי "פורץ דרך" של המוסד

פרויקט אחר שפותח בתעשייה האווירית, בשיתוף עם חיל האוויר, מפא"ת, רפא"ל ו'אלביט מערכות', זכה גם הוא בפרס. "הפרויקט בוצע בתעוזה ונחישות גבוהים, התמודד עם פערי ידע טכנולוגיים חסרי תקדים ומאפשר קפיצת מדרגה ביכולות צה"ל", נמסר

סמליל המוסד (צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ)סמליל המוסד (צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ)
אא

שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (שני) כי יעניק פרס ביטחון ישראל לפרויקטים ופעילויות שתרמו לביטחון המדינה ולשמירה על "עוצמתה ויתרונה האיכותי" בשדה הקרב, בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי. השנה יינתן גם פרס על מפעל חיים. לפי לשכת גנץ, פרס ביטחון ישראל לשנת 2020 יוענק לשלושה פרויקטים מצטיינים של המוסד, צה"ל, שב"כ, מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות. את הפרס יעניק נשיא המדינה ראובן ריבלין, בטקס חגיגי במעונו בירושלים ב-13 בספטמבר, בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל.

פרס ביטחון ישראל לפרויקט גילוי המנהרות (צילום: משרד הביטחון)פרס ביטחון ישראל לפרויקט גילוי המנהרות (צילום: משרד הביטחון)

גנץ התקשר לזוכים, ששמותיהם נאסרו לפרסום, ואמר להם כי הוא "גאה בהון האנושי שיש לנו במערכת הביטחון, בארגוני הביטחון ובתעשיות הביטחוניות שמוכיחים כל פעם מחדש שאין ולא יהיו לנו גבולות במלחמה על ביטחון ישראל". לפי שר הביטחון, "בזכות כשרונם, מסירותם ודבקותם במשימה, מובטח ביטחונם של אזרחי ישראל, ואנחנו מחזיקים ביכולות פורצות דרך – בכל ממד, ובכל מקום".

ריבלין הוסיף כי "האיומים הנשקפים למדינת ישראל, לשלומה, ולחיי אזרחיה מתעדכנים ומתחדשים ללא הרף. מרוץ החימוש הטכנולוגי, הוא מערכה שלעולם איננה מסתיימת. גם בעתות משבר, גם בימים מורכבים, אנחנו לא שוכחים לעצור ולהוקיר תודה לשומרי חומותינו בכל החזיתות. על הלילות הארוכים, על ימים, שבועות וחודשים של עבודה מתישה ומפרכת, ומאמצים בלתי נגמרים שמושקעים למען ביטחון המדינה, למען כולנו".

פרס ביטחון ישראל, על שם אליהו גולומב, מחולק זה למעלה מששה עשורים, עבור פעילויות, מערכות ופרויקטים מבצעיים, שנחשבים לכאלה שתרמו "במידה רבה" במיוחד לביטחון המדינה. הפרויקטים הזוכים מתמודדים עם איומים מהותיים על מדינת ישראל ומספקים מענה מבצעי ייחודי, המבוסס על הישגים טכנולוגיים מרשימים.

בין הפרויקטים שיזכו בפרס ביטחון ישראל: פרויקט, שהוגדר ככזה שמקנה לצה"ל "יכולת ייחודית", שהוגש על ידי המוסד, חברת רפא"ל, חיל האוויר ויחידת האיסוף המרכזית באגף המודיעין. לפי משרד הביטחון, במסגרת הפרויקט בוצעו "פריצות דרך טכנולוגיות והופגנו חזון יוצא דופן, יצירתיות ונחישות".

פרויקט אחר שפותח בתעשייה האווירית, בשיתוף עם חיל האוויר, מפא"ת, רפא"ל ו'אלביט מערכות', זכה גם הוא בפרס. "הפרויקט בוצע בתעוזה ונחישות גבוהים, התמודד עם פערי ידע טכנולוגיים חסרי תקדים ומאפשר קפיצת מדרגה ביכולות צה"ל", נמסר. הפרס יוענק גם לפרויקט שפותח ומומש על ידי אגף המודיעין יחד עם שירות הביטחון הכללי, שכולל "פיתוחים חדשניים בתחומים מגוונים ותורם תרומה משמעותית לביטחון המדינה".

בנוסף, יוענק השנה פרס מפעל חיים לא' מהמוסד, על "תרומה ארוכת שנים לביטחון המדינה ועל יזום פתרונות טכנולוגיים רבים, תוך הפגנת כישרון יוצא דופן, יצירתיות, סקרנות ותעוזה".

מי שייסד את הענקת פרס ביטחון ישראל הוא ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון, דוד בן גוריון, שרצה להעניק ביטוי לתרומת אנשי המחקר והפיתוח לביטחון מדינת ישראל. הפרס נקרא על שמו של אליהו גולומב ז"ל, המפקד הבלתי מוכתר של ארגון 'ההגנה', שהשנה מציינים 100 שנה להיווסדו.

בין הפרויקטים שזכו בפרס ביטחון ישראל בעבר, ניתן לציין את העוזי, הגליל, מטוס הכפיר, טיל הגבריאל, טיל הפופאי, טנק מרכבה סימן 3, משפחת טילי אוויר- אוויר של רפאל החל משפריר (בשנות ה- 60) וכלה בפיתון 4 (בשנות ה- 90), מערכות ההגנה מפני טילים- ה'חץ', מיירט ה'חץ 3', 'כיפת ברזל', מערכת 'מעיל רוח' להגנה אקטיבית על טנקים ונגמ"שים מפני ירי טילי נ"ט, מערכת צי"ד, פרויקט גילוי המנהרות, הפריצה לארכיון הגרעין האיראני ועוד.

תגיות:המוסדפרס ביטחון ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה