חדשות בארץ

בעקבות התנגדות כחול לבן: שאשא-ביטון לא תודח, אך לא יובאו אליה החלטות

אחר הצהריים מסר גורם בכיר בליכוד כי במפלגה נחושים להדיח את שאשא ביטון מראשות הוועדה, מאחר שהיא "נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר", שלטענתו הוביל אותה לכך שהיא "לא הסכימה אפילו לסגור אותם ל-24 שעות"

זוהר, בנובמבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר, בנובמבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

סיעת כחול לבן הודיעה הערב (שני) כי לא תתמוך בהדחתה של יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, שהצביעה נגד הקואליציה בהחלטה לבטל את הצו הממשלתי שסגר את בריכות השחייה הציבוריות וחדרי הכושר. לפי הסיעה, ההחלטה התקבלה נוכח חשיבות תפקודה של הכנסת כגוף מפקח, בהתאם לחוק הקורונה שממנו נובע כוחה. "אם הליכוד יקדם הצבעה בנושא - לא ניקח בה חלק", נמסר.

מכתב ההדחה שהעביר זוהר ליושב ראש ועדת הכנסתמכתב ההדחה שהעביר זוהר ליושב ראש ועדת הכנסת

אחר הצהריים מסר גורם בכיר בליכוד כי במפלגה נחושים להדיח את שאשא ביטון מראשות הוועדה, מאחר שהיא "נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר", שלטענתו הוביל אותה לכך שהיא "לא הסכימה אפילו לסגור אותם ל-24 שעות". הבכיר הוסיף כי "כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה, ולכן המסכות לא נותנות מענה. במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן היא תושעה מתפקידה לזמן מה".

עם זאת, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע הערב כי לא צפויים צעדי ענישה נגד שאשא ביטון. בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב כי שוחח לפני זמן קצר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הכנסת יריב לוין, בתומה הוחלט שינקטו נגדה "צעדים משמעתיים". בנוסף, "בשלב הזה לא יועברו לוועדת הקורונה שבראשה עומדת ח"כ שאשא ביטון, הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה".

מנגד שאשא ביטון בטוויטר: "ועדת הקורונה ניהלה ישיבות ארוכות ומעמיקות, שבמהלכן הגיעו להשמיע את דעתם מומחים שונים ומגוונים. בתום הדיונים קיבלתי את ההחלטה המאוזנת עבור הציבור. החלטה שמחד שומרת על בריאות הציבור ומאידך מקיימת את החובה להבטיח פעילות כלכלית רציפה ככל שניתן". לדבריה, "בפני הוועדה הוצגו נתונים ברורים על אי תחלואה בבריכות. גם בנוגע לחדרי הכושר אין עדות לכך שהם מוקדי התפרצות וישנו גם תו סגול מחמיר וברור שימנע הידבקות. עובדה זאת והחשיבות הכלכלית של הפעלתם חיזקו אותי בדעתי שסגירת חדרי הכושר והבריכות כמקשה אחת היא טעות".

אחר הצהריים דחתה ועדת הקורונה את בקשת הממשלה לאשרר את סגירת בריכות השחייה הציבוריות וחדרי הכושר, ואישרה את הצו בהחרגתם של שני מתקנים אלה באופן מיידי. הוועדה גם אישררה הוועדה את הצו שפרסמה הממשלה בשבוע שעבר, לפיו תיאסר פתיחתם של אולמות אירועים וברים, ותתאפשר פעילות של מסעדות בהגבלה של 20 איש בכל חלל במסעדה, ו-30 איש בחוץ.

יו"ר הוועדה, שאשא ביטון, אישרה את ההחלטה בניגוד לעמדת הקואליציה, שכתוצאה מכך הובכה בניצחון לאופוזיציה. בעקבות זאת צעק עליה זוהר בתום הדיון והודיע לה "את גמרת, אנחנו נחליף אותך". בהמשך הוא פנה ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן), שהוועדה בראשותו נדרשת לאשר את הדחתה והחלפתה במינוי אחר. זוהר הודיע כי הממשלה תגיש צו חדש, ותביא אותו להצבעה חוזרת ב"וועדה זו או אחרת".

כמה דקות לפני שנודע שבהצבעה יוחלט על החרגת הבריכות וחדרי הכושר מהצו, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יגבש תקנות תו סגול מחמירות שיאפשרו לפתוח מחדש את בריכות השחייה, תוך הגברת האכיפה בהן. עם זאת, חדרי הכושר יישארו סגורים ו"יפוצו כלכלית".

תגיות:יפעת שאשא ביטוןועדת הקורונהכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה