חדשות בריאות

מחקר חדש בבריטניה: נוגדני הקורונה צונחים תוך שלושה חודשים

על פי מסקנות המחקר, שנערך בקינגס קולג' שבבריטניה, הנוגדנים בגופם של חולי קורונה שהבריאו דועכים כעבור חודשים ספורים, ובחלק מהמקרים אף נעלמות לחלוטין. המשמעות: "חסינות עדר" של האוכלוסייה אינה אפשרית, ויהיה צורך לקבל מדי שנה חיסון נגד קורונה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

חולי קורונה שהחלימו מאבדים בתוך מספר חודשים את הנוגדנים שגופם פיתח לנגיף. כך עולה ממסקנותיו של מחקר חדש, שנערך על ידי חוקרים בקינגס קולג' שבבריטניה. המשמעות היא, שגם מי שחלו בנגיף אינם מחוסנים מפניו, ועלולים לחלות בו שוב.

במהלך המחקר, נבדקו התגובות החיסוניות של כ-90 חולי קורונה. התברר, כי רמות הנוגדנים שיכולים לחסל את הנגיף הגיעו לשיאן כשלושה שבועות לאחר הופעתן הראשונה של התסמינים, אולם דעכו במהירות.

מבדיקות דם שנערכו למשתתפי המחקר עלה, כי כ-60% מהם פיתחו נוגדנים חזקים במהלך המאבק של גופם עם הנגיף, אולם שלושה חודשים לאחר מכן כ-17% בלבד שימרו את החוזק של הנוגדנים. רמות הנוגדנים ירדו בחדות, ולעיתים היו נמוכות פי 23 מרמות השיא. בחלק מהמקרים הנוגדנים אף נעלמו לחלוטין לאחר שלושה חודשים.

"אנשים מייצרים תגובה נוגדנית סבירה לנגיף, אולם היא דועכת תוך פרק זמן קצר", אומרת ד"ר קייטי דורס, הכותבת הראשית של המחקר. לדבריה, משך הזמן בו הנוגדנים נשארים בגוף תלוי ברמת השיא אליה הגיעו.

ברחבי העולם מתנהל בימים אלו מרוץ להשגת חיסון לקורונה. המחקר החדש עדיין לא עבר בקרת עמיתים, אולם אם תוצאותיו יזכו לאישוש – המשמעות היא שמנת חיסון אחת לא תספיק, ויהיה צורך בהתחסנות מדי שנה, בדומה לחיסון נגד שפעת. העדויות על דעיכת רמות הנוגדנים בגוף עשויות ללמד כי "חסינות עדר" טבעית של האוכלוסייה אינה אפשרית, וכי עד שיימצא חיסון, צעדי ריחוק חברתי הינם הדרך היעילה למניעת התפשטותו של הנגיף.

תגיות:מחקרנגיף הקורונהנוגדנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה