חדשות בריאות

אדלשטיין נגד שאשא ביטון: "חוסר הבנה שיוליך לסגר מלא"

בריאיון לרדיו גלי ישראל, תקף שר הבריאות את יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, ושרים בממשלה, שפועלים נגד המלצות משרדו: "כל הסיפור הזה, כאילו יש 'רובין הודים' בממשלה ובכנסת, שנלחמים נגד השריף הרע, שר הבריאות – זה פשוט חוסר הבנה"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח הבוקר (שלישי) ביקורת חריפה על יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (הליכוד), בעקבות ההצבעה בוועדה, שביטלה את החלטת הממשלה לסגור את חדרי הכושר והבריכות: "זה חוסר הבנה, שיוליך לסגר מלא", אמר בריאיון לרדיו גלי ישראל.

"מדינה שלא יכולה לקבל החלטה על חדרי כושר או בריכות, או על צמצומים במסעדות – בסופו של דבר מגיעה לסגר כללי במשק", הצהיר אדלשטיין. "אני מתקשה להבין מה זה היה אתמול. כל הסיפור הזה, כאילו יש 'רובין הודים' בכל מיני מקומות, בממשלה ובכנסת, שנלחמים נגד השריף הרע, שר הבריאות, שמגיע עם החלטות לצמצם משהו ולהציל משהו – זה פשוט חוסר הבנה. התמונה האמיתית היא הולכת המדינה לסגר, דבר שאני מנסה למנוע מהיום הראשון שלי במשרד בכל האמצעים שלרשותי".

"זה נכון שלא בכל החקירות האפידמיולוגיות אנחנו מגיעים לחולה הראשון שהדביק", ציין אדלשטיין. "אבל יש סטטיסטיקות עולמיות – ואנחנו הצגנו חמש טבלאות כאלה מרחבי העולם – לגבי רמת מסוכנות של פעילויות שונות. מה לעשות, חדרי כושר נמצאים באדום בוהק בכל הטבלאות האלה".

"לגבי הבריכות צריך להבין: המים עם הכלור לא מדאיגים אותנו, אבל ההתקהלות סביב הבריכה זו התקהלות. אין מישהו בעולם שסבור שההתקהלות היא לא המקור העיקרי להפצת המחלה. אנחנו מנסים למנוע את כל ההתקהלויות".

אדלשטיין הבהיר, כי הוא אינו סבור שישראל איבדה שליטה מבחינת הטיפול המגפה: "כל מי שחושב שאפשר לאחוז את הנגיף בגרון ולחנוק אותו – לא יודע על מה הוא שח. יש ערים שלמות בסגר – בבריטניה, בספרד, באוסטרליה, ברחבי העולם. אני מדבר על מדינות מתקדמות, לא פחות דמוקרטיות מאיתנו. אם לא נוכל לעבוד בפינצטה, צריך יהיה לעבוד בפטיש".

"הגדלתי את כל מערך החקירות האפידמיולוגיות – באחיות וב-300 סטודנטים שבאו לעזור", הוסיף שר הבריאות. "העסק עובד, אבל גם כאן צריך להבין, שבמספרים כאלה של 1,500 חולים חדשים ביום – גם אם אביא עוד 10,000 איש, זה לא מקדם אותנו. אנחנו לא רוצים להגיע לסגר. אם נצליח, באמצעים שעומדים לרשותנו, להפוך את המגמה – מה טוב. אם נצליח להוריד את המספרים למשהו סביר – מערך החקירות אמור לאפשר חיים בצל הקורונה".

כאמור, ועדת הקורונה אישרה אתמול בצהריים את פתיחת בריכות השחייה וחדרי הכושר, וזאת בניגוד לעמדת הממשלה, שהחליטה בשבוע שעבר על סגירתם. ההחלטה התקבלה בתמיכתם של שאשא ביטון, ונציגי כחול לבן בוועדה, שהצטרפו לנציגי האופוזיציה.

להצבעה קדמו לחצים כבדים שהפעילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשיו על שאשא ביטון שלא לבטל את סגירת הבריכות וחדרי הכושר. זמן קצר לפני ההצבעה, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו ואדלשטיין החליטו לגבש תו סגול מחמיר מיוחד לצמצום ההתקהלויות סביב הבריכות, ובכך לאפשר את פתיחת בריכות השחייה הלא מקורות תוך תגבור האכיפה במקומות אלה. עוד הובהר, כי "חדרי הכושר יישארו סגורים ויפוצו כלכלית בהתאם". אלא ששאשא ביטון דחתה את מתווה הפשרה של נתניהו ואדלשטיין, וקיימה את ההצבעה.

בתום ההצבעה, איים יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, על שאשא ביטון כי דרכה בליכוד הסתיימה: "אני אדיח אותך, תשכחי מיו"ר הוועדה".  שאשא ביטון הגיבה: "אתם תלמדו להתנהל". זוהר אף פתח בהליך הדחה, כששיגר מכתב ליו"ר ועדת הכנסת, איתן גינזבורג (כחול לבן), בו הודיע כי סיעת הליכוד מעוניינת להחליף את שאשא ביטון "באופן מיידי". בהמשך הערב חזרו בליכוד מכוונת ההדחה: זוהר הודיע, כי בתום שיחה שערך עם ראש הממשלה ועם יו"ר הכנסת יריב לוין, הוחלט לנקוט ב"צעדים משמעתיים" נגד שאשא ביטון: "כמו כן, בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה בראשה עומדת חברת הכנסת שאשא ביטון הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה".

תגיות:יולי אדלשטייןיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה