חדשות בארץ

מג"ב השעתה לוחם שהפיל צלם חרדי בהפגנות בירושלים

הצלם, מאיר קקון, הוצג בתיעוד שבו נראה הלוחם רץ לעברו ומפיל אותו, לכאורה ללא הצדקה. הוא סיפר כי "השתדלתי לא להפריע לקו האש בין השוטרים למפגינים וצילמתי כל הזמן". השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע כי השוטר אותר ו"יטופל במלוא חומרת הדין"

ההפגנה בירושלים, אתמולההפגנה בירושלים, אתמול
אא

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי השעתה את לוחם משמר הגבול שתועד אתמול דוחף צלם חרדי בהפגנה בצומת הרחובות ירמיהו-שמגר. עוד נמסר כי ממצאי הבדיקה הועברו לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים, שבסופה תתקבל "החלטה משמעתית" בעניינו. "בשלב זה ועד קבלת ההחלטה הורחק הלוחם מכל פעילות מבצעית", נמסר.

הצלם, מאיר קקון, הוצג בתיעוד שבו נראה הלוחם רץ לעברו ומפיל אותו, לכאורה ללא הצדקה. קקון סיפר בריאיון ל-ynet כי "השתדלתי לא להפריע לקו האש בין השוטרים למפגינים וצילמתי כל הזמן. הסתובבתי והרגשתי מכה חזקה בגב, נפלתי אחורה לכיוון הרצפה וחטפתי מכה חזקה ביד ובראש. ראיתי מולי מלא אנשים, צעקות, ולא הבנתי מה קורה". השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כתב בטוויטר כי השוטר אותר ו"יטופל במלוא חומרת הדין".

קקון טען כי השוטרים בשטח ראו כבר מתחילת המהומות כי הוא לא בא להפגין אלא לעשות את עבודתו – לצלם, שכן הוא מתעד את ההפגנה כבר שלושה ימים. "הם מכירים אותי, רואים אותי. התקשר אליי גם מפקד המשטרה".  לדבריו, "כמו שאתה יכול לראות, לא עמדתי עם המפגינים, אלא עמדתי בצד של השוטרים. הם ראו אותי מאחוריהם וידעו שאני ועוד שלושה צלמים נמצאים שם. מהסרטון נראה לי שהשוטר בא ובאמת התכוון לפגוע בי, לתת לי מכה בכוונה".

המפגש בין המשפחה לבכירי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)המפגש בין המשפחה לבכירי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה אמרו בתגובה כי "מדובר בהפגנה שבה השתתפו מאות מתפרעים שהשליכו חפצים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. כתוצאה מכך נפצעו שלושה לוחמי מג"ב באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. לצד זה אנו רואים בחומרה כל מקרה של אלימות כלפי אזרחים שנוגדת את נוהלי השימוש בכוח ומטפלים באופן יסודי בכל מקרה שמובא לידיעתנו".

אמש הגיעו בכירי המשטרה לבית משפחת גטר, שבתם בת ה-13 עוכבה על ידי שוטרים, דבר שהוביל למבוכה רבה מצידה ואף להתפרצותה בבכי. במפגש נכחו שני ניצבי-משנה, ביניהם מפקד תחנת לב הבירה שימי מרציאנו, שאמר לנערה, בתיה, כי הוא שמח שהצטרפה למפגש, שכן "המטרה שלנו היום היא שתחווי חוויה מתקנת".

נצ"מ מרציאנו אמר כי למשטרה יש "הרבה מאוד משימות, בעיקר לשמור על ביטחון הציבור, ובתקופה האחרונה, הוטלה עלינו המשימה לשמור גם על בריאות הציבור, על מנת למנוע את התחלואה ולוודא שכלל הציבור עוטה מסיכה". הוא הוסיף כי "אני רוצה שתדעי שהשוטרים הם אנשים טובים, ששומרים על הציבור ודואגים לו, ואני מקווה שתצאי מכאן היום מחייכת ועם הרגשה טובה".

נצ"מ רמי ברכיהו, רב המשטרה, הוסיף כי "השוטרים עובדים קשה בשביל לשמור על הבריאות של עם ישראל, והם עושים עבודת קודש, וכל כוונתם הייתה לשמור על הבריאות של כולנו. חשוב לנו מאוד שתדעי שהשוטרים מתכוונים לעשות רק טוב".

תגיות:משטרת ישראלאלימות משטרתיתחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה