חדשות בריאות

גנץ ביקש להמתין, המל"ל ביקש להאיץ: הדיון על ההגבלות הסתיים ללא החלטות

לדיון הוזמן גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, שהוביל קו מחמיר ביותר שהוביל את הממשלה להכריז על סגר בגל הראשון. בר סימן טוב קרא לשרים להחיל את ההגבלות של המל"ל באופן מיידי, שלפיהן יעברו המסעדות למתכונת של משלוחים וכן ייסגרו בתי הכנסת והישיבות

בר סימן טוב בישיבה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)בר סימן טוב בישיבה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אחר הצהריים (שלישי) שרים ואנשי מקצוע לדון בצעדים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ברקע העלייה בהיקף התחלואה. לדיון הובאו המלצות המל"ל שלפיהן יעברו המסעדות למתכונת של משלוחים וכן ייסגרו בתי הכנסת והישיבות, אם תהיה החמרה בתחלואה. בנוסף, הומלץ גם על מגבלות התקהלות מ-20 בני אדם ל-10 בלבד. בשל חילוקי דעות משמעותיים הדיון הסתיים ללא הכרעה.

בישיבה שהתקיימה בשיחת וידאו השתתפו, בין השאר, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי. בנוסף, לדיון הוזמן גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, שהוביל קו מחמיר ביותר שהוביל את הממשלה להכריז על סגר בגל הראשון. בר סימן טוב קרא לשרים להחיל את ההגבלות של המל"ל באופן מיידי.

גנץ בשיחת זום, היום (קרדיט: דוברות משרד הביטחון)גנץ בשיחת זום, היום (קרדיט: דוברות משרד הביטחון)

מנגד, גנץ דחה את המלצות המל"ל בטענה שטרם עברו 14 יום מעת שהוטלו המגבלות הקודמות, וכי יש להמתין להשלמתם בטרם יוחלט על החמרתן. השר יזהר שי הציע שבמקרה של החמרה במגפה יוטלו סגרים רק בלילות או בסופי שבוע. נתניהו וגנץ נטו לאמץ את הצעתו והודיעו כי היא תיבחן.

בשל הקונצנזוס נגד הסגר, בשלב זה אין היתכנות שהוא יוכרז, אולם בדיון סוכם שאם העלייה בתחלואה תימשך יובאו המגבלות לדיון בממשלה או בקבינט הקורונה בעוד כמה ימים.

הדיון עסק גם בסיוע למשפחות שנפגעו במשבר הכלכלי, בעניינו הנחה נתניהו להוסיף תקציב ותקנים למערכת הבריאות, ולגבש סיוע כספי למשפחות. הפורום צפוי להתכנס שוב בימים הקרובים.

על פי נתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 1,681 נדבקים בקורונה. 177 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 55 מונשמים. מספר החולים הפעילים עומד על 21,393, וקצה ההכפלה היומי הוא 12. עד כה מתו 368 בני אדם מסיבוכי הנגיף.

מנתוני מרכז המידע והידע למערכה בקורונה שפורסמו בצהריים עולה כי בשבוע האחרון אובחנו בבני ברק 693 נדבקים חדשים, 648 בתל אביב, 337 באשדוד, 223 בלוד ו-164 בקריית מלאכי. אתמול בוצעו 27,514 בדיקות, מתוכן 6.1% נמצאו חיוביות.

תגיות:המל"לקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה