חדשות בריאות

חברת מודרנה: תוצאות חיוביות בשלב המוקדם של הניסוי לחיסון נגד קורונה

על פי תוצאות השלב הראשון של הניסוי, שערכה חברת התרופות האמריקנית, החיסון הצליח לייצר אצל המתחסנים נוגדנים ברמה גבוהה מזו המאובחנת אצל חולי קורונה, ותופעות הלוואי שלו היו קלות עד מתונות. מודרנה צפויה להתחיל בסוף החודש בשלב השלישי של הניסוי, שיכלול כ-30 אלף משתתפים

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חברת התרופות האמריקנית מודרנה דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) על תוצאות השלב הראשון של הניסוי בחיסון לקורונה. בהודעת החברה נאמר, כי החיסון הצליח ליצור תגובה חיסונית "חזקה" אצל 45 המתנדבים שהשתתפו בניסוי.

התוצאות, שפורסמו בכתב העת הרפואי New England Journal of Medicine, מלמדות כי החיסון בטוח לשימוש, וכי היו לו תופעות לוואי קלות עד מתונות, שכללו: עייפות, צמרמורות, כאבי ראש ושרירים וכאבים במקום ההזרקה.

המתנדבים הבריאים שנרשמו לניסוי, בגילאי 55-18, חולקו לשלוש קבוצות, וקיבלו שתי מנות חיסון במינונים שונים – 25, 100 ו- 250 מיקרוגרם. המנות הוזרקו במרווח של 28 ימים. מהנתונים עלה, כי החיסון הצליח לייצר נוגדנים ברמות גבוהות מאלו שמאובחנות אצל חולי קורונה שהחלימו. בקרב המתחסנים שקיבלו את המינון הגבוה ביותר, רמת הנוגדנים הייתה פי 4 מזו שמאובחנת אצל מחלימי קורונה. 

כזכור, בחודש שעבר חתמה ישראל על הסכם עם מודרנה לאספקת חיסונים נגד נגיף הקורונה. על פי ההסכם, הרכישה תתבצע במידה והחברה תצליח לפתח חיסון יעיל נגד הנגיף.

מודרנה היא בין המובילות במרוץ אחר פיתוח החיסון נגד קורונה, בו משתתפות עשרות חברות ברחבי העולם. בתחילת החודש הודיעו חברת הביוטק הגרמנית ביונטק (BioNTech) וענקית התרופות האמריקנית פייזר (Pfizer) על תוצאות חיוביות ראשוניות לניסוי קליני משותף בבני אדם בחיסון פוטנציאלי נגד הקורונה. מדובר בשלבים 1 ו- 2 של ניסוי שהן מקיימות בארבעה חיסונים פוטנציאליים. שתי החברות מקוות להתחיל בקרוב בניסוי נרחב, שיכלול כ- 30 אלף משתתפים בריאים בארצות הברית ובאירופה, זאת במידה ויקבלו אישור רגולטורי לכך. אם הניסוי יוכתר בהצלחה, והחיסון יאושר לשימוש, החברות מעריכות כי עד סוף השנה יצליחו לייצר קרוב ל- 100 מיליון מנות חיסון. עד סוף 2021 יגיע כושר הייצור ל- 1.2 מיליארד מנות בשנה, במפעליהן בגרמניה ובארצות הברית.

מתמודדת בולטת נוספת במרוץ לחיסון היא ענקית התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה, הנמצאת בשלבים מתקדמים של ניסוי אותו היא מבצעת יחד עם אוניברסיטת אוקספורד. בחודש שעבר חתמו ארבע מדינות באירופה – איטליה, גרמניה, צרפת והולנד – על הסכם עם החברה, לרכישה של עד 400 מיליון מנות חיסון. לדברי החברה, ייצור החיסון צפוי להתחיל בסוף השנה, והיא נערכת להגיע לכושר ייצור שנתי של 2 מיליארד מנות.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה