נטורופתיה ורפואה טבעית

למה הראש שלי כואב כל כך?

מה גורם לכאבי ראש, אלו סוגי כאבים ישנם, איך מונעים אותם ומה אפשר לעשות כדי שיעברו כבר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רובנו חווינו כאבי ראש מסוגים שונים ובעוצמות שונות, וכנראה נמשיך לסבול מהם מידי פעם. כאבי ראש הם אחת התופעות הנפוצות והשכיחות ביותר באוכלוסייה. התדירות והחומרה משתנים, ותלויים בגורמים נפשיים וסביבתיים. כאב ראש בעקבות לחץ ומתח הוא השכיח ביותר, ומופיע בהתקפים שנמשכים שעות עד ימים.

מיגרנה – כאב עז שעלול להוציא את הלוקה בו מכלל פעולה. שלא כמו כאבי ראש, שנובעים משרירים מתוחים, המיגרנות לא נגרמות מהתכווצויות שרירים, אלא מהפרעות בזרימת הדם לראש.

גורמים רבים עלולים לגרום לכאבי ראש – אלרגיות, חוסר איזון הורמונאלי, הפרעות עיכול והפרעות בניקוי הגוף מרעלים, מאמץ עיניים, חסרים תזונתיים או צריכה גבוהה של תרופות, קופאין ואלכוהול.

הדרך הטבעית הטובה ביותר לטיפול היא מניעה – באמצעות אימוץ אורח חיים נכון.

חשוב לבדוק רגישות למזון. מומלץ להגביר צריכה של ירקות ופירות, המהווים מקור לנוגדי חמצון ולנטרול רדיקלים חופשיים. כמו כן כדאי לצרוך:

  • חומצות שומן מסוג אומגה 3 – בדגי ים כמו סרדינים, סלמון, מקרל וזרעי פשתן.
  • מזונות המכילים ויטמיני B - כמו דגנים מלאים, אורז מלא, קינואה, שיבולת שועל וגריסים.
  • קטניות - כמו עדשים, חומוס, ושעועית. ירקות ירוקים עליים ושמרי בירה.

ויטמיני B משתתפים בתהליכים רבים של חילוף חומרים, וחיוניים לשמירה על בריאות מערכות בגוף בכלל ומערכת העצבים בפרט.

כדאי לצרוך חומצות שומן חיוניות שנמצאות באגוזים, שקדים, זרעים ושמן זית – בצורתם הטבעית. הקלייה גורמת לחמצון ולהרס של החומרים החיוניים.

תוסף מגנזיום יעיל בהפגת כאבי ראש. גם סיבים תזונתיים יעילים: הם מאטים את קצב שחרור הסוכר לדם, ובנוסף מסייעים לסילוק רעלים מהגוף.

הימנעו מצריכת מזונות המכילים טירמין – חומר הנמצא בגבינות, בעיקר בגבינה צהובה, וכן בשוקולד, בבירה, במזונות מעושנים, בקפה, בפירות הדר ובחומץ. הימנעו גם מצריכה של מזונות המכילים מונוסודיום גלטומאט - אבקות מרק, רטבים ומזון מעובד; וכן ממזונות המכילים ניטריטים, כמו בשר מעובד ונקניקים. גם ממזונות עם שומן רווי – מרגרינה ושומן מוצק- מומלץ להימנע, משום שהם פוגעים בפעילות חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3.

בנוסף חשוב לשלב טיפול לשחרור שרירים תפוסים, להזרמת דם תקינה למוח ולהרגעה. אפשר לעשות זאת באמצעות טכניקות הרפיה או תפילה, נשימות או דמיון מודרך.

פעילות גופנית מתונה וקבועה להורדת מתח משפרת זרימת דם, משפרת את התחושה הכללית ושומרת על מערכות בגוף, ולכן, כמו תמיד, היא מומלצת.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:כאבי ראשבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה