חדשות בארץ

ממשלת נתניהו-גנץ במבחן: החלה ההצבעה על הנציגים בוועדה לבחירת שופטים

מאחר שהחוק מקבע מקום עבור אישה, תרחיש סביר שממנו חוששים אנשיו של נתניהו הוא ששרת המשפטים לשעבר איילת שקד (ימינה) תיבחר, ועושים כל מאמץ על מנת להבטיח שהתרחיש לא יתממש. בין היתר, על פי הדיווחים, הם פנו לחברי הרשימה המשותפת על מנת שאלה יתמכו במועמדותה של מארק

נתניהו וגנץ, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הכנסת החלה בשעה זו (רביעי) בבחירת נציגיה לוועדה לבחירת שופטים, לה תבחר שני נציגים, מביניהם לפחות אישה אחת. מדובר במבחן עבור ממשלת האחדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שכן ההסכם הקואליציוני שחתמו קובע כי על הקואליציה לתמוך במועמדותם של חברי הכנסת אסנת מארק מהליכוד וצבי האוזר מדרך ארץ, אולם המשבר סביב הניסיון של הליכוד להקים ועדת חקירה לבחינת ניגודי עניינים של שופטים עשוי להעמיד את קיום ההסכם בספק. הבחירה עצמה מבוצעת באופן חשאי, והיו בעבר מקרים שהעמידו במבוכה את הקואליציה, שחבריה הביאו לבחירתם של נציגי אופוזיציה בלבד.

על פי חוק יסוד השפיטה הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים: נשיאת בית המשפט העליון ושני שופטים נוספים מהעליון, שני שרים (שר המשפטים אבי ניסנקורן, העומד גם בראשות הוועדה, ומירי רגב), שני חברי כנסת ושני נציגים של לשכת עורכי הדין. באופן היסטורי, מקום אחד של חבר כנסת נשמר עבור נציג האופוזיציה, אולם באופן חריג נקבע בהסכם הקואליציוני כי לא ישוריין מקום עבור נציג שכזה.

שקד בוועידת מעריב, בפברואר (צילום: פלאש 90)שקד בוועידת מעריב, בפברואר (צילום: פלאש 90)

מאחר שהחוק מקבע מקום עבור אישה, תרחיש סביר שממנו חוששים אנשיו של נתניהו הוא ששרת המשפטים לשעבר איילת שקד (ימינה) תיבחר, ועושים כל מאמץ על מנת להבטיח שהתרחיש לא יתממש. בין היתר, על פי הדיווחים, הם פנו לחברי הרשימה המשותפת על מנת שאלה יתמכו במועמדותה של מארק.

הכנסת גם מצביע על בחירת נציגיה לוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרה שיפוטית, בהן הוועדה לבחירת דיינים, אליהן תבחר הכנסת שני נציגים (אחת מהם אישה), וכן שלושה נציגים לוועדה לבחירת קאדים מביניהם לפחות שניים מוסלמים, ונציג אחד לוועדה לוועדת המינויים לקאדים מד'הב. (לוועדה זו על הכנסת לבחור שני נציגים דרוזים. מכיוון שיש רק מועמד אחד, תצטרך הכנסת לבחור נציג דרוזי שאינו חבר כנסת בבחירות נפרדות).

לצד מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים, שקד מתמודדת גם על מקום בוועדה למינוי דיינים. על התפקיד מתמודדים גם חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) ומרב מיכאלי (עבודה).

ההצבעה לכל אחת מהוועדות תתקיים במקביל, באופן חשאי מאחורי פרגוד שמוצב במליאה. חברי הכנסת ייקראו להצביע כל אחד בתורו, על-פי סדר ה-א'-ב', יקבלו מעטפה וטופס עם תיבות סימון ולאחר שימלאו אותו יכניסו אותו למעטפה, אותה ישלשלו לקלפי המוצבת במליאה. לאחר מכן תועלה הקלפי ליציע הציבור, שם יצביעו באותו אופן חברי הכנסת השוהים בבידוד. בכל פעם יכנס ח"כ מבודד אחד ליציע ויצביע מאחורי פרגוד המוצב ביציע הציבור.

בתום ההצבעה יספרו חברי ועדת הקלפי את הקולות והתוצאות יוכרזו במליאה מיד עם סיום ספירת הקולות. יו"ר ועדת הקלפי הוא ח"כ איתן גינזבורג וחברי הוועדה הם קרן ברק, בועז טופורובסקי ויאיר גולן.

תגיות:הוועדה לבחירת שופטיםבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה