חדשות בארץ

עלייה של 12% במספר החולים הקשים; הממשלה דנה בתוכנית מענקים אישיים

הממשלה דנה כעת בשתי החלטות שאמורות לסייע לאזרחים שנפגעו במשבר הכלכלי בשל מגבלות הקורונה. הראשונה: חלוקת תלושי מזון בהיקף של 700 מיליון שקל, לאוכלוסיות מוחלשות שזכאיות להנחה בארנונה. השנייה: תוכנית מענקים אישיים לכל אזרח בהיקף של 6 מיליארד שקל במצטבר

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי מאז אמש אובחנו בישראל 1,580 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הקשים עלה ב-22 והוא עומד על 205 – עלייה של 12%. מספר הנשאים הפעילים עומד על 23,399, מתוכם מאושפזים 557, מהם 57 מונשמים. ביממה האחרונה נפטרו שני חולים, וכעת עומד מספר הקורבנות על 375.

בד בבד, הממשלה דנה כעת בשתי החלטות שאמורות לסייע לאזרחים שנפגעו במשבר הכלכלי בשל מגבלות הקורונה. הראשונה: חלוקת תלושי מזון בהיקף של 700 מיליון שקל, לאוכלוסיות מוחלשות שזכאיות להנחה בארנונה. שר הפנים אריה דרעי תומך. השנייה: תוכנית מענקים אישיים לכל אזרח בהיקף של 6 מיליארד שקל במצטבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ צפויים להציג את התוכנית הכלכלית בעוד זמן קצר. על פי הפרסומים, בצמרת משרד האוצר מתנגדים בתוקף לתוכנית, שכן מדובר בחלוקת כספים ללא כל היגיון או קריטריונים, והיא כוללת מענקים גם לאלה שכלל אינם זקוקים לכך. לטענת האוצר, המהלך צפוי להגדיל עוד יותר את הגרעון בקופת המדינה, ובסופו של דבר ישולם על ידי הציבור. 

נתניהו וכץ במליאה, ב-2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וכץ במליאה, ב-2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על פי התוכנית, שחלקים ממנה הודלפו לכלי התקשורת, כל אזרח מגיל 18 ומעלה יקבל 750 שקלים. גובה המענק למשפחות ייקבע לפי מספר הילדים: משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, עם שני ילדים 2,500 ועם שלושה ילדים - הרף העליון - 3,000 שקל. התוכנית כוללת גם מענקים למשפחות חד-הוריות: 1,000 שקלים לכל הורה ו-500 שקלים לכל ילד.

בכחול לבן הגיבו לתוכנית המענקים כי "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר". עוד נמסר כי באשר למענקים כחול לבן תומכת ב"הזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה – מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".

תגיות:קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה