חדשות בארץ

השר צחי הנגבי על סערת ה"חרטא": "גרמתי כאב, טעיתי"

בריאיון לכאן ב', הביע השר צחי הנגבי צער על התבטאותו, לפיה הטענה שאין לאנשים מה לאכול היא "חרטא", והודה כי שגה: "לא באמת הבנתי את העומק של המשבר הכלכלי עבור כל כך הרבה אנשים"

הנגבי (צילום: Hillel Maeir/Flash90)הנגבי (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

השר צחי הנגבי התייחס הבוקר (חמישי) לסערה שחוללו הדברים שאמר, לפיהם הטענה שיש אנשים שאין להם מה לאכול היא "חרטא". בריאיון לירון דקל וחיים לוינסון בכאן ב', אמר הנגבי כי שגה בדבריו: "הבנתי מהר מאוד שטעיתי. ראיתי את הכאב שהדברים שלי גרמו להרבה אנשים. מיד הבנתי שמה שהתכוונתי לומר התפרש בצורה הפוכה, ומה שאמרתי באופן מהותי גם היה שגוי. כאב לי שאני, כאיש ציבור, תפקידי לחזק את הציבור, לסייע לציבור – והנה אני גורם כאב לכל כך הרבה אנשים שממילא כבר מצויים בעוגמת נפש".

"אמרתי שזה לא נכון שלאנשים אין מה לאכול, ומהר מאוד למדתי שזו טעות", הצהיר השר. "יש משבר כלכלי, שיצרה אותו המגפה ופחות המדיניות של הממשלה, אבל המשבר הזה הביא הרבה מאוד ישראלים למצב של קושי ממשי לקיים את עצמם ואת המשפחות שלהם".

"לא באמת הבנתי את העומק של המשבר הכלכלי עבור כל כך הרבה אנשים. לא חושב שחשבתי שאין אנשים שקשה להם, אבל לא ידעתי עד כמה הקושי הזה מייצר חרדה קיומית של ממש".

הנגבי ציין, כי מאז התבטאותו הוא קיבל נחשף לסיפורים של אנשים שנפגעו קשות מהמשבר: "אנשים רבים כתבו לי מתוך דם לבם. אני אישית הבנתי שלא הבנתי. הייתי מוותר על השבועיים האלה, אבל משקרה מה שקרה – אני נעזר בזה כמנוף כדי לפעול בתחומים האלה, שהוצפו בפניי".

בהתייחסו לביקורת הנמתחת על הטיפול הממשלתי במשבר הכלכלי, ציין הנגבי כי הממשלה הקצתה כבר למעלה מ-100 מיליארד שקלים כדי לסייע לנפגעים, אולם הודה כי הביורוקרטיה גורמת לעיכובים בהעברת הכסף: "המחאה היא אותנטית, הכאב הוא אותנטי".

"גרמתי כאב לאנשים. גרמתי נזק לעצמי. את התוצאה הזו אני מנסה להפוך, כדי שבסופו של דבר אבנה מחדש את האמון ביני לבין הציבור, ואת האמון בין הציבור לממשלה", סיכם הנגבי.

כזכור, בריאיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ" בערוץ 12, דחה הנגבי את דברי המראיינים, שתקפו את התנהלות הממשלה בנוגע למשבר הכלכלי: "יש מיליון מובטלים, שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה, ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה. אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם. הביטוי הזה 'אין מה לאכול' הוא ביטוי מוגזם".

דבריו של הנגבי זכו לגינויים רבים ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית, בין היתר מראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר: "אני מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית. כמו בכל העולם, הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית, ואני עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".

תגיות:צחי הנגבינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה