חדשות בארץ

משפט נתניהו: שלב ההוכחות יתחיל בינואר 2021

ראש הרכב השופטים במשפט ראש הממשלה, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, קבעה כי שלב ההוכחות יתחיל בינואר 2021. הישיבות יתקיימו שלוש פעמים בשבוע – בימים שני, שלישי ורביעי

נתניהו בבית המשפט, 24 במאי (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, 24 במאי (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (ראשון) משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, קבעה בתום הישיבה כי שלב ההוכחות במשפט יחל בינואר 2021. הדיונים יתקיימו שלוש פעמים בשבוע – בימים שני, שלישי ורביעי. בכך קיבלה השופטת את עמדת הפרקליטות, שביקשה לזרז את ההליכים במשפט, ודחתה את דברי הסנגורים של הנאשמים השונים, שטענו כי אינם מוכנים עדיין לשלב שמיעת הראיות.   

ראש הממשלה והנאשמים האחרים בתיקי 2000 ו-4000 – איש העסקים שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס – קיבלו אישור שלא להגיע לישיבה, שהיוותה "דיון תזכורת" טכני, במהלכו נקבעו כאמור סדרי הדיון ומועדיו. אלוביץ' בחר בכל זאת להגיע לאולם.

עם פתיחת הדיון, טענה עורכת דינו של אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר, כי התביעה ניסתה להסתיר מהסנגוריה חומרי חקירה. היא הביאה כדוגמה את חקירתו במשטרה של בנו של אלוביץ', אור, במהלכה לחצה עליו החוקרת כי ישכנע את אביו להחליף את עורך דינו ז'ק חן. לדבריה, חלק מתמליל החקירה הושחר, במקומות רבים נוספו שלוש נקודות, ועמוד אחד מהתמליל נעלם. התובעת במשפט, עורכת הדין ליאת בן ארי, דחתה את טענותיה של רוזן-עוזר. לדבריה, ההקלטות נמצאות בידי הסנגורים והם יכולים לתמללן. השופטת קבעה בסוגיה זו, כי הפרקליטות תשיב בתוך שבוע לטענות הסנגורים.

עורך דינו של נתניהו, יוסי שגב – שהצטרף לאחרונה לצוות הסנגוריה, לאחר עזיבתו של עורך הדין מיכה פטמן – פתח את דבריו בסוגיית מימון ייצוגו של ראש הממשלה. לדבריו, הוא קיבל ייפוי כוח לייצג את נתניהו רק לישיבה הנוכחית: "נוצר מצב שבאשמת התביעה ידענו ברגע האחרון, לפני שבועיים, שהמימון שהיה בטוח שעומד להתקבל – לא התקבל. כתוצאה מכך עו"ד פטמן עזב". השופטת מצדה הבהירה, כי אינה מוכנה לכך שבכל דיון יתייצב עורך דין אחר: "אני מקווה שאדוני לא יתחלף. אני לא רוצה למצוא את עצמנו בישיבה הבאה עם עורך דין שאומר שהייצוג לא הוסדר. אי אפשר שכל פעם יבוא מישהו אחר. אני באמת מנסה להבין איך אתם רואים את ההמשך. האם נחכה עד שהנושא הזה יוסדר? אנחנו נמצאים בתהליך שצריך ייצוג וצריך לדעת מי מייצג".

בהמשך דבריו ביקש שגב מהשופטת דחייה של חצי שנה בפתיחת שלב ההוכחות במשפט, ותלה זאת בין היתר במשבר הקורונה. לדבריו, הוא אינו מסוגל לחקור עדים שיושבים לפניו עם מסכה. פרידמן פלדמן הגיבה בשאלה: "האם אדוני ממליץ לסגור את דלתות בתי המשפט"?. שגב ציין, בנוסף, כי חלק מחומרי החקירה טרם נמסרו להגנה.

שגב עורך הדין ז'ק חן, המייצג את אלוביץ', אמר כי כמות חומרי החקירה שהגיעה לידי הסנגורים עצומה, וכי חלקם הועבר רק ב-26 ביוני. הוא טען, כי ההגנה תסיים את התארגנותה עם החומרים רק לקראת סוף השנה.

התובעת בשלושת התיקים ביקשה מהשופטת לקבוע כבר כעת את מועדי הדיון להמשך. היא ביקשה להתחיל את הדיונים בתיק 4000, ובהמשך לעבור לתיקי 2000 ו-1000. בן ארי ציינה, עם זאת, כי הפרקליטות תגלה גמישות בלוחות הזמנים, במידה ואחד הנאשמים יטען כי עדיין אינו מוכן לנהל את אחד התיקים.

בתגובה לטענות צוות ההגנה של נתניהו, כי סוגיית המימון מעכבת את הטיפול בתיק, אמרה בן ארי כי עורך הדין עמית חדד נמצא בתיק מיומו הראשון, וכי ראש הממשלה מבקש לחזק את ההגנה שלו: "זה לא שאין לו ייצוג". היא מתחה ביקורת על סנגוריו של נתניהו, שלא פנו לתביעה כדי לקבוע מועד לדיונים ולהוכחות.

בנוסף לקביעת מועד הדיון הבא וסדריו, קבעה פרידמן פלדמן כי בקשות לדיון חומרי חקירה והסרת חיסיון יוגשו עד ה- 13 בספטמבר, טענות מקדמיות ותשובה לאישום יוגשו בכתב עד ה- 18 באוקטובר, וכי המדינה תשיב בכתב לטענות עד ה- 1 בנובמבר. הצדדים יקבלו עדכון על הדיון הבא בנוכחות הנאשמים.

תגיות:תיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה