חדשות בריאות

נתוני הקורונה: יותר מ-1,000 מאומתים חדשים, עלייה של 8% במספר המונשמים

מספר הנשאים הפעילים עומד על 29,201, מהם 664 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 264 מהחולים מוגדרים במצב קשה ו-80 מונשמים

הפגנות נגד הממשלה בכיכר הבימה, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הפגנות נגד הממשלה בכיכר הבימה, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

1,008 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה – כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מספר הנשאים הפעילים עומד על 29,201, מהם 664 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 264 מהחולים מוגדרים במצב קשה ו-80 מונשמים. מדובר בעלייה של 8% בכמות המונשמים. מתחילת התפרצות המגפה בישראל נפטרו 415 חולים מסיבוכי הנגיף, שישה מהם מאמש.

על פי הדו"ח העדכני של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, הירידה במספר הנדבקים החדשים בימים האחרונים לא משקפת בהכרח האטה בקצב ההדבקה. "אין מדובר בירידה אמיתית. שיעור החיוביים צפוי להמשיך לעלות", אמרו היום במרכז. זאת, בעקבות נתוני משרד הבריאות שלפיהם הסתמן כי לראשונה זה שבועיים מספר המאובחנים היה נמוך מ-1,000.

במרכז, הכפוף לאגף המודיעין של צה"ל, הסבירו כי באופן עקבי, לאחר סוף שבוע נרשמת ירידה במספר הבדיקות, ובהתאמה משתקף הדבר גם במספר החיוביים. עם זאת, הם הודו כי מספר החולים החדשים אתמול היה חריג אף יותר ביחס למגמה זאת.

מסעדה בירושלים (צילום: פלאש 90)מסעדה בירושלים (צילום: פלאש 90)

ועדת הקורונה של הכנסת אישרה אחר הצהריים את פתיחת בריכות השחייה וחופי הים. באשר למסעדות, שבממשלה דרשו את פתיחתן לישיבה רק באוויר הפתוח, נקבע כי הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה הערב. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה כי עדיין מתנהל שיח עם הממשלה וכי "לא נצביע על מה שטרם הוסכם".

עוד נמסר מוועדת הקורונה כי בהמשך השבוע תתקיים הצבעה לגבי האטרקציות, המוזיאונים וגני החיות. ביום רביעי תצביע הוועדה על חדרי הכושר, שנסגרו בצו ממשלתי. יו"ר הוועדה הציגה במהלך הדיון את נתוני התחלואה שפרסם משרד הבריאות, מהם עולה כי קצב העלייה בתחלואה וקצב הכפלת החולים הולכים וקטנים. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר כי "הנתונים כיום מעודדים יותר, אך מוקדם לדעת אם זו מגמה". הוא הוסיף כי קצב הגידול במספר הנדבקים החדשים טרם נבלם. "בקצב גידול החולים החדשים אנחנו באחד המקומות הגרועים בעולם", אמר.

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, אמר בדיון כי "לפי מערכת הבריאות מציאות של 750 חולים קשים, תביא לקריסה, ולכן כל ההקלות, הם בתנאי שלא נגיע לכך. חשוב לזכור כי כמות החולים הקשים הכפילה את עצמה פעמיים בחודש האחרון. החלטות הממשלה נועדו להפחית את כמות החולים הקשים הללו – בעוד חודש מהיום".

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה