חדשות בארץ

מסתמן: המסעדות יפעלו עד 50 איש בחוץ – ויגלשו לרחוב

עוד קודם פרסום המתווה האפשרי הודיעו מספר עיריות על היוזמה, בהן עיריית תל אביב-יפו שהפקיע שטח ציבורי וחניות לצורך כך. ועדת הקורונה תדון מחר בהחלטת הממשלה לפתוח את המסעדות במתווה זה

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

מהמתווה המסתמן שיובא הלילה (שני) לאישור הממשלה עולה כי מסעדות יוכלו לארח עד 50 סועדים בחוץ, ולשם כך יותר להם באופן חריג להתרחב משמעותית במדרכות הציבוריות. עוד קודם פרסום המתווה האפשרי הודיעו מספר עיריות על היוזמה, בהן עיריית תל אביב-יפו שהפקיע שטח ציבורי וחניות לצורך כך.

עם אישור המתווה יועבר הצו לאשרור ועדת הקורונה, שתדון מחר על התוכנית. מתווה פתיחת המסעדות בא אחרי זיגזג בנושא בממשלה, שבתחילה אישרה את סגירתן ובהמשך האריכה את זמן הסגירה – שנקבע למחר ב-05:00 בבוקר.

באיגוד המסעדות התנגדו למתווה החדש, ודרשו לאפשר להם להושיב סועדים גם בתוך המסעדה. "העברנו לראש הממשלה, בפגישתנו איתו אמש, הצעה למתווה דומה לזה שאושר לבתי המלון ומאפשר להושיב בחלל הפנימי קהל בתפוסה של 35% ובשטח החיצוני על פי התו הסגול", נמסר מהאיגוד. "המתווה המוצע, איננו לוקח בחשבון את נתוני ההדבקה הנמוכים במסעדות, ומציע מודל שלא קיים באף מקום בעולם. למיטב ידיעתנו גם יו״ר ועדת קורונה בכנסת ח"כ יפעת שאשא ביטון מתנגדת למתווה המוצע".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר היום בדיון בוועדת הקורונה כי "הדבר הנכון שהוועדה תקבל היום זה אפשרות לפתוח את המסעדות בשטחים פתוחים, לא בשטחים סגורים, תוך כדי הקפדה על המגבלות הנדרשות". לדבריו, "הייתה ישיבה שנכחתי בה עם ראשי ארגוני המסעדות. הם יכולים לחיות עם ההחלטה הזאת. 80% מהמסעדות בישראל, לפי הנתונים שקיבלנו, יכולות לפעול בשטח פתוח".

ועדת הקורונה התכנסה לדיון במגבלות שהובאו בצו שהוציאה הממשלה, הכוללות איסור פתיחת בתי עסק ומניעת גישה לחופי הים בסופי השבוע. הוועדה דרשה מהממשלה לבטל חלק מהמגבלות, בהן האיסור לשהות בחופי הים והבריכות בסופי השבוע, ולפתוח את המסעדות תחת מגבלות "התו הסגול" בכל השבוע. אחר הצהריים אישרה הוועדה את פתיחת בריכות השחייה וחופי הים. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה כי עדיין מתנהל שיח עם הממשלה וכי "לא נצביע על מה שטרם הוסכם". באשר למסעדות, שבממשלה דרשו את פתיחתן לישיבה רק באוויר הפתוח, נקבע כי הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה הערב.

תגיות:מסעדותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה