חדשות בארץ

שב"כ סיכל חוליית טרור של החזית העממית שמומנה על ידי איראן וחיזבאללה

חוליית הטרור תכננה לבצע פיגועים בשומרון, בהשראת הפיגוע במעיין דני בו נרצחה רנה שנרב הי"ד. חקירת שב"כ חשפה את המעורבות העמוקה של איראן וחיזבאללה באימון פעילות הטרור ובמימונה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

השב"כ התיר היום (שלישי) לפרסם, כי במסגרת פעילות בשיתוף צה"ל, נחשפה וסוכלה בחודשים האחרונים פעילות של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, שתכננה לבצע פיגועים רצחניים. פעילות הטרור נעזרה במסווה של ארגון אזרחי הפועל לרווחת הציבור הפלסטיני, המכונה "אל-שבאב אל-קומי אל-ערבי".

חשיפת הפעילות החלה בחקירתו בשב"כ של יזן אבו צלאח, תושב עראבה בן 23, פעיל החזית העממית. הוא נעצר לחקירה בחודש אפריל, ובמהלכה התקבל מידע על מעורבותו בתכנון פיגועים באזור יהודה ושומרון. במסגרת היערכותו לביצוע הפיגועים, רכש יזן נשקים ואף גייס פעילים שעמדו בראש שתי חוליות שונות, האחת בשומרון והשנייה ברמאללה.

בחקירתו בשב"כ מסר יזן, כי תכנן שהחוליות יבצעו פיגועים קשים שונים, ביניהם פיגוע ביישוב חריש וחטיפת חייל לטובת מיקוח לשחרור אסירים מהכלא הישראלי. עוד עלה מהחקירה, כי הוא שאב השראה לתכנון הפיגועים מהפיגוע שביצעה חוליית החזית העממית במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה רנה שנרב הי"ד.

בחקירתו של יזן נחשפו קשריו לארגון "אל-שבאב אל-קומי אל-ערבי", תחתיו פועלת מסוריה הזרוע הצבאית של הארגון בשם "אל-חרס אל-קומי אל-ערבי". פעילות הזרוע הצבאית מתמקדת בפעילות צבאית בסוריה כנגד דאע"ש, ג'בהת אל-נצרה ומתנגדי הצבא הסורי.

החקירה בשב"כ העלתה גם מידע ביחס למעורבות העמוקה של איראן וחיזבאללה בקידום פעילות טרור כנגד ישראל. במסגרת החקירה התברר, כי יזן היה אמור לצאת לאימונים צבאיים בלבנון, שכללו ירי, ייצור אמל"ח, הפעלת רחפנים ועוד.

לאור ממצאי החקירה, נעצר לחקירה בן דודו של יזן, מוחמד אבו צלאח, תושב ביר זית בן 29. מחקירתו עלה, כי הארגון מקיים אימונים משותפים עם גורמים באיראן, וכן עם חיזבאללה וצבא סוריה, ואלו מהווים גם גורמי מימון עבור פעילות הארגון.

בראש הארגון עומד אסעד אל-עאמלי (המכונה "ד'ו אל-פקאר"), הפועל מלבנון, ומהווה איש הקשר של הארגון מול איראן וחיזבאללה. בהודעת שב"כ הודגש, כי "למעשה, מדובר בגורם הפועל באופן מלא מטעמם של גורמים איראניים בסוריה".

בעקבות חקירותיהם של יזן ובן דודו, נעצרו שמונה פעילי טרור נוספים שהיו מעורבים בתכנון פיגועים כנגד מטרות ישראליות. בשב"כ אמרו, כי "חקירת הפרשייה הדגישה שוב את הקשרים ההדוקים המתקיימים בין איראן וחיזבאללה לבין ארגון הטרור החזית העממית, לטובת קידום פעילות טרור מול ישראל. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול לסיכול מבעוד מועד של כל פעילות טרור נגד אזרחי ישראל".

תגיות:איראןשב"כחיזבאללההחזית העממית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה