חדשות בארץ

מאסר עולם למחבל שרצח את ארי פולד הי"ד

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר מאסר עולם על המחבל, שהורשע בתחילת השנה ברצח ארי פולד הי"ד, בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון בספטמבר 2018. איתן פולד, אחיו של ארי הי"ד: "בעולם מתוקן היה נגזר על האיש הזה גזר דין מוות"

פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)
אא

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר היום (שלישי) עונש מאסר עולם על המחבל, שרצח בספטמבר 2018 את ארי פולד הי"ד בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון. המחבל, ח'ליל ג'בארין, תושב הכפר יטא שליד חברון, הורשע בתחילת השנה בגרימת מוות בכוונה – המקבילה לעבירת רצח בדין הצבאי הנוהג ביהודה ושומרון – ובשלוש עבירות של ניסיון גרימת מוות בכוונה. בנוסף לעונש המאסר, פסק בית המשפט כי הוא יפצה את בני משפחתו של פולד.

פולד, תושב אפרת, בן 45 ואב לארבעה, נדקר על ידי המחבל בכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש. מצלמות האבטחה בזירה תיעדו כיצד פולד, חבר כיתת הכוננות ביישובו, הסתובב אל המחבל, הדף אותו ונאבק בו עד שזה נמלט. למרות פציעתו הקשה, הוא המשיך לרדוף אחרי המחבל בשארית כוחותיו וירה לעברו מנשקו האישי כדי לנטרלו ולמנוע פגיעה באנשים נוספים. לאחר מכן הוא התמוטט, ופונה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. חודשיים לאחר הירצחו, קיבלו בני משפחתו של פולד בשמו את עיטור המופת האזרחי של משטרת ישראל.

אמו של ארי, מרי פולד, אמרה בכניסה לאולם בית המשפט: "בתור אימא אין ניחומים, בתור אזרחית ישראלית יש צדק וזה מה שאנחנו מצפים". אלמנתו מרים הוסיפה: "הגיבור שלנו זה ארי. הוא למד להגן על ארץ ישראל, על עם ישראל – ברשתות החברתיות, במילואים, בהסברה – ואנחנו מצפים שבית המשפט יגן על ארי כמו שהוא הגן על ארץ ישראל. רק מאסר עולם זה עונש ראוי למעשה כל כך נתעב". בתום הדיון אמרה: "הרגשתי שהשופטים שמעו לנו והם למדו להכיר את ארי האדם שהוא היה".

איתן פולד, אחיו של ארי, הוסיף: "בעולם מתוקן היה נגזר על האיש הזה גזר דין מוות. המינימום של המינימום זה שהוא לא יראה עוד אור יום. האיש הזה הרס משפחה, וצריך לשבת מאחורי סורג ובריח עד סוף ימיו".

תגיות:גוש עציוןפיגועארי פולד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה