חדשות בארץ

ירושלים: עימותים אלימים בין מפגינים לשוטרים; 34 נעצרו

בתום שעות של הפגנת מחאה נגד הממשלה והעומד בראשה, סירבו מפגינים להתפנות והתעמתו עם שוטרים. המשטרה השתמשה בפרשים ובזרנוקי מים כדי לפנותם. 34 מפגינים נעצרו, חלקם יובא הבוקר להארכת מעצר

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

34 בני אדם עוכבו ונעצרו אמש (בין שלישי לרביעי) בירושלים, בעימותים עם כוחות משטרה שפרצו במהלך הפגנה נגד הממשלה, לאחר שסירבו להתפנות, חסמו את הציר והתעמתו עם שוטרים. הבוקר הגיעו עשרות מפגינים סמוך למתחם הכנסת, חסמו את צירי התנועה באזור וגרמו שיבושים לתנועה.

ההפגנה אתמול החלה בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, משם יצאו המפגינים בתהלוכה לעבר הכנסת. הם מחו נגד כוונת הממשלה לחוקק את חוק הקורונה שיקנה לה סמכויות נרחבות, וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר בשל המשבר הכלכלי ועל רקע כתבי האישום נגדו. במהלך ההפגנה, חילקו השוטרים כ-200 מסכות למשתתפיה, ובחלק מהמקרים רשמו דוחות למי שלא עטו מסכות.

עם תום ההפגנה מול הכנסת, החלו המפגינים בצעדה חזרה לעבר רחוב בלפור. לקראת חצות הם התרכזו בכיכר פריז, וסירבו לקריאת השוטרים להתפנות מהמקום. חלק מהם השליכו חפצים לעבר השוטרים. המשטרה פעלה לפנותם, תוך שימוש בפרשים ובזרנוקי מים.

מהמשטרה נמסר, כי היא "נערכה מראשיתה של המחאה על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז, וזו התקיימה במשך מספר שעות. על אף המחאה הלגיטימית של מרבית המפגינים, קומץ אחר – שככל הנראה הגיע במטרה להפר את הסדר – קרא לעבר השוטרים בשמות גנאי, ואף הושלך לעבר השוטרים רימון עשן".

עוד ציינו במשטרה, כי "המפגינים לאורך המחאה השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור, ועל כן סמוך לשעה 1:00 ביקשה המשטרה מהמפגינים לפנות את הצומת, ולאחר שלא נענו, החל פינוי הצומת ופיזור המפגינים על ידי השוטרים". חלק מ-34 העצורים שוחררו, והשאר יובאו הבוקר לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם.

תגיות:ירושליםהפגנהמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה