חדשות בריאות

אחרי שהיה אמור להתמנות אמש, ברבש מאיים: אם לא אתמנה הלילה – אפרוש

אדלשטיין התייחס היום למינוי פרויקטור קורונה ואמר כי "נוצרה איזה שהיא ציפייה שהפרויקטור יהיה המשיח. יבוא אדם טוב וראוי (אבל) הוא לא ימציא שיטות חדשות לעומת מה שאנחנו עושים... צריך להבהיר שהכל עובד, רק חיפשנו שותף שיהדק את הדברים"

 פרופ' ברבש (צילום מסך, חדשות 12) פרופ' ברבש (צילום מסך, חדשות 12)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, אמור היה להתמנות אמש (רביעי) לפרויקטור קורונה, אולם בשל חילוקי דעות על חלוקת הסמכויות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין – שמתעקש לשמור לעצמו את הסמכויות – לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, המינוי מתעכב. על פי הפרסומים הערב, ברבש שיגר אולטימטום שלפיו אם לא ימונה עוד הלילה לתפקיד, הוא יכריז על הסרת מועמדותו. זאת, אחרי שאתמול הודיע האלוף (במיל') אמיר אבולעפיה על משיכת מועמדותו בעקבות חוסר בסמכויות שמשרד הבריאות סירב להעניק לו.

קודם האולטימטום שהציב ברבש קיימו לאורך היום נתניהו ואדלשטיין, יחד עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, דיונים משותפים עמו בניסיון לבנות מערכת מוסכמת וחזקה של פרויקטור קורונה, שיהיה אחראי על תחומי משרד הבריאות. התוכנית המקורית שנידונה הייתה להעניק לברבש, מומחה רפואי בכיר ואחד המנהלים הרפואיים המוערכים בישראל, את פיקוד מרכז השליטה ואחריות על הקשר בין מערכת הביטחון למערכת הבריאות. כמו כן, הסתמן שהוא יקבל את השליטה על מערך הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות, מה שיצריך אינטגרציה עם אנשי משרד הבריאות.

אדלשטיין התייחס היום למינוי הפרויקטור בראיונות לגלובס ולאתר כיפה. "ישנם כמה מועמדים טובים, אבל אני לא רוצה שייעשה להם עוול", הסביר. "נוצרה איזה שהיא ציפייה שהפרויקטור יהיה המשיח. יבוא אדם טוב וראוי (אבל) הוא לא ימציא שיטות חדשות לעומת מה שאנחנו עושים... צריך להבהיר שהכל עובד, רק חיפשנו שותף שיהדק את הדברים". אדלשטיין הוסיף בוועידת הבריאות של גלובס: "אנחנו בינתיים לא איתרנו את האדם שכבר חתמנו איתו על ההסכם. זה בהחלט יותר מדי זמן. יש מספר מצומצם של מועמדים מצויינים, אני כבר פוחד אפילו לפתוח את הפה כי היו לנו כבר מועמדים שאוטוטו היו נכנסים לתפקיד".

תגיות:גבי ברבשמשרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה